۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۵۲۵۵۹
امام جمعه اردبیل:

هیچ سیستمی در دنیا قدرت خونخواهی مظلومان را ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با انتقاد از سازمان ملل و دستگاه های نظارتی دنیا به خاطر جنایات آمریکا و اسرائیل غاصب، گفت: جای تأسف است که هیچ سیستمی در دنیا، قدرت خونخواهی مظلومان را ندارد و جهان در انتظار مصلح کل و منتقم حقیقی است.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل، با اشاره به اعتراف دولتمردان آمریکایی به اشتباهات خود در سوریه گفت: سازمان ملل امروز هیچ اختیاری از خود ندارد و جای تأسف است که هیچ سیستمی در دنیا، قدرت خونخواهی مظلومان را ندارد و جهان در انتظار مصلح کل و منتقم حقیقی است.

 

وی افزود: جای بسی تاسف است که دولتمردان آمریکایی بعد از گذشت پنج سال جنایت و کشته شدن 200 هزار نفر و آواره شدن 10 میلیون انسان به راحتی و با آرامش خاطر از اشتباه خود سخن می گویند و به این جنایات اعتراف می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، تصریح کرد: آمریکا درباره حمله به عراق نیز بعد از جنگ اعتراف به اشتباه کرد و اکنون آن را درباره سوریه نیز تکرار می کند بدون اینکه مورد بازخواستی قرار گیرد.

 

فرهنگ فاطمی در جامعه تبیین شود

 

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری اط سخنان خود با اشاره به شخصیت آسمانی حضرت زهرا(س) و اشتیاق و علاقه ویژه رسول خدا به آن بانوی بزرگ، اظهار داشت: علاقه حضرت رسول اکرم (ص) به اوصاف بزرگ حضرت زهرا(س) و خضوع رسول خدا(ص) در برابر این بانوی بزرگوار در واقع خضوع در برابر اوصاف بزرگ آن بانوی دو عالم بوده است.

 

وی با اشاره به سادگی و زهد در زندگی حضرت زهرا(س)، افزود: رسول خدا(ص) در حد یک پرده که خارج از استطاعت عمومی باشد راضی به تجمل در زندگی حضرت زهرا(س) نبوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، تصریح کرد: درآمد فدک، سه سال در دست حضرت زهرا(س) بود ولی هیچ تغییری در زندگی ایشان پیدا نشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان، اظهار داشت: جامعه ما با ترک این سنت، به پستی و بلندی‌های کاذب بها داده در نتیجه با پیدا شدن هزینه‌های کاذب، آرامش از جامعه و خانواده‌ها سلب شده است.

 

امام جمعه اردبیل، با اشاره به لزوم تبیین فرهنگ فاطمی در جامعه، گفت: در صورت ترویج زندگی فاطمی در جامعه بسیاری از مشکلات اجتماعی کاهش می یابد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به برگزاری مراسم دعا بعد از نماز صبح در اول فروردین در مسجد میرزا علی‌اکبر، گفت: از روایات معلوم می‌شود که تحولات و حوادث بسیار مهم بشریت در نوروز واقع شده، یعنی تحول طبیعت مقارن با تحولات عظیم زندگی بشر بوده نظیر میثاق خداوند با بندگان و سکون کشتی نوح در کنار کوه جودی و کسر اصنام از سوی امیرمؤمنان علی (ع) با رفع رسول خدا (ص) و کسر اصنام از سوی حضرت ابراهیم(ع) و غدیر خم و از این تقارن معلوم می‌شود لحظه تحویل سال استعداد خاص برای برآورده شدن مطالب مهم دارد و بنابراین توبه و دعا را باید در آن لحظه غنیمت دانست.

 

وی با دعوت از اهالی به خانه‌تکانی حرم الهی یعنی قلب، از تمام کسانی که مبتلا به قهر با یکدیگر هستند خواست با پیشقدم شدن در آشتی به مقام رفعت در نزد خداوند متعال نایل شوند./937/پ201/ب4

ارسال نظرات