۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۵۲۶۱۹
آیت الله نمازی:

اختلافات حزبی و گروهی برای کشور سم است/ برای حل مشکلات نباید به بیگانگان چشم دوخت

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان این‌که هیاهوها و اختلافات برای کشور سم است و کشور را با هیاهو و اختلاف نمی توان اداره کرد، گفت: برای حل مشکلات کشور نباید به بیگانگان چشم دوخت.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه درکاشان، پیش از ظهر امروز در دومین روز از سال 94 در دیدار مدیران و مسؤولان دستگاه های اجرایی نهادها و ارگان های شهرستان کاشان در حسینیه علی اکبر(ع) کاشان، گفت: شرایط منطقه ای و بین المللی و جهانی نیازی به توصیف و تذکر ندارد و همه از آن آگاهی دارند که در اتاق فکر استکبار جهانی و صهیونیست جهانی که امروز فرمان حرکت دنیا را در دست دارند چه می گذرد.

 

وی با اشاره به این که تمامی هدف دشمنان اسلام، مقابله با جمهوری اسلامی است و با ملت های دیگر جهان تا زمانی که برای احیای اسلام کاری انجام نداده باشند، کاری ندارند گفت: امروز صهیونیست ها با ملت عربستان و کشورهای خاموش کاری ندارند، اما وقتی مردم مصر قیام می کنند و میدان قاهره مصر را شعبه ای از میدان آزادی تهران اعلام می کنند، استکبارجهانی بااستفاده از اشتباهاتی که رییس جمهور مصر و انقلابیون مصر مرتکب می شوند با کودتا انقلاب مصر را مصادره می کنند.

 

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به تأخیر عمدی رییس جمهور مصر برای روبرو نشدن با رهبر معظم انقلاب در کنفرانس اسلامی تهران یادآور شد: هیچ افتخاری برای رهبران دنیا بالاتر از ملاقات با رهبر معظم انقلاب نیست به طوری که خیلی از سران کشورهای غربی بعد از دیدار با معظم له در ایران اعلام کردند، زمانی که با رهبر معظم انقلاب ملاقات داشته اند آنها را به یاد عیسی مسیح انداخته است.

 

وی افزود: بعد از ملاقات پوتین رییس جمهور کمونیست روسیه با رهبر معظم انقلاب در تهران هنگام بازگشت به روسیه اعلام کرد، اطلاعاتی که رهبر معظم انقلاب ایران از روسیه داشت خودم از آن آگاهی نداشتم و این در حالی است که فردی که خود را مسلمان و در ردیف نیروهای انقلابی اسلام و مصر می داند چنین برخوردی دارند و در نتیجه بعد از این همه کشتار در مصر عاقبت انقلاب مصر توسط آمریکا مصادره می شود.

 

تصمیم دشمنان اسلام، مقابله با ایران و کشورهای انقلابی است

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به این که شرایط کنونی جهان نشان دهنده این است که دشمنی دشمنان اسلام با ملت ایران و کشورهای انقلابی عراق، افغانستان، سوریه، فلسطین، لبنان ادامه گفت: امروز دشمنان اسلام تمام تلاش خود را برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران و دیگر کشورهای انقلابی به کار گرفته است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: امروز که جمهوری اسلامی در محاصره کامل دشمن قرارگرفته است، باید موقیعت شناس، و زمان شناس باشیم و کشور، انقلاب و امت را فدای فهم فردگرایانه خود نکنیم و تشخیص خود را مقدم بر تشخیص دیگران ندانیم.

 

وی از فرد گرایی در تصمیمات به عنوان ریشه تمامی اختلافات و مناقشات و منازعات نام برد با اشاره به این که اگر قرار بود هرکس بر اساس فهم خودش هر اقدامی را انجام دهد، خداوند 124 هزار پیامبر را برای هدایت بشریت نمی فرستاد گفت: فرد گرایی سبب هرج و مرج می شود و اگر بنا باشد در کشوری که 80 میلیون جمعیت دارد هر فردی براساس فهم خودش کاری را انجام دهد مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد.   

 

اختلافات و نزاع های حزبی و گروهی برای کشور سم است

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که، این هیاهو ها و اختلافات برای کشور سم است و کشور را با هیاهو و اختلاف نمی توان اداره کرد گفت: موضع ولایت و رهبری در جمهوری اسلامی بر اساس انسجام، اتحاد، برابری، برادری و اوصافی است که خداوند برای امت اسلامی بیان کرده است.

 

آیت الله نمازی در ادامه از رهبری و امت به عنوان دو رکن اصلی در جامعه اسلامی نام برد و با اشاره به این که یکی از نشانه های امت توحیدی این است که اهل سازش و تواضع با دشمن نیستند یاد آورشد: تنازعات و درگیری و اختلاف و متهم کردن یکدیگر بر خلاف معیارهای توحیدی است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری، اختلافات داخلی را سبب امیدوار شدن دشمن دانست و افزود: دشمن در طول تاریخ با استفاده از اختلافات از ما بر علیه خودمان استفاده  است، مانند مشروطه که آیت الله شیخ فضل الله نوری فقیه شیعه را به عنوان ضد انقلاب بر علیه مشروطه اعدام کردند و پسر او در واکنش به اعدام پدر خود شادی کرد.

 

برخی در برابر جبهه کفر تسلیم هستند و با رفت و آمد به آمریکا و انگلستان و به آنها چشم دوخته اند

 

آیت الله نمازی در ادامه شرایط امروز منطقه و جهان را شرایط حساسی دانست و گفت: در ایامی که متعلق به فاطمه زهرا است با یکدیگر هم پیمان شویم و با امام زمان عهد و پیمان ببندیم که سخنی، کلمه ای، حرکتی و تصمیمی که رضایت خدا در آن نباشد انجام ندهیم و دوستان تو را دوست و دشمنان تو را دشمن بدانیم که این یکی از پیام های نهضت و مکتب عاشورا است.

 

وی یادآور شد: برخی ها در برابر جبهه کفر دست شان بالاست و  به آمریکا و انگلستان و جاهای دیگر می روند و به آنها چشم بسته اند و به آنها چشم دوخته اند.

 

آیت الله نمازی در ادامه با تأکید بر این که اختلاف سلیقه ها نباید به منازعه تبدیل شود چرا که اختلاف سلیقه یک امر طبیعی است گفت: امسال ضمن رعایت معیارها و پیام ها و شعارهایی که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب است، باید برای اتحاد و انسجام ملی و دوستی با یکدیگر تلاش کنیم.

 

تمام کسانی که در دایره اسلام، انقلاب، امام، قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه قابل تعریفند مورد تأیید هستند

 

وی، همچنین با اشاره به این که تمام کسانی که در دایره اسلام، انقلاب، امام، قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه قابل تعریف هستند مورد تأیید هستند گفت:  اختلاف سلیقه یک امر طبیعی است که نباید منتهی به جدایی و صف آرایی و تقابل با یکدیگر شود که این امر سبب خواهد شد تا استعدادهای نهفته در کشور تلف شود.

 

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جزیزه ای عمل کردن را موفقیت آمیز ندانست و تأکید کرد: جزایری که وجود دارد باید به یکدیگر متصل شود تا تبدبل به اقیانوسی بی کران شود، از این رو اگر همه تشکل ها، گروه ها، احزاب و جریانات بر اساس معیارهای اسلام، انقلاب، امام، قانون اساسی و رهبر معظم انقلاب حرکت کنند، هیچ مشکلی کشور را تهدید نخواهد کرد.

 

آیت الله نمازی، شرایط گروه ها و احزاب را متفاوت از مردم دانست و با اشاره به این که مردم نگاه شان به تدابیر رهبر معظم انقلاب است گفت: این حزب و گروه ها در کشور هستند که فکر می کنند ایران هم  باید مثل اروپا که احزاب این کشورها را اداره می کنند باشد، در حالی که اسلام تنها دارای دو رکن امامت و امت است و یک حزب دارد و آن نیز حزب خدا است.

 

احزاب در صورتی، دارای جایگاه خواهند بود که در جهت احیای اسلام بسیج شوند

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: احزاب و گروه هایی که در قانون اساسی تعریف شده است، فعالیت شان باید در اجرای احکام اسلامی باشد، از این رو احزاب در صورتی در نظام اسلامی دارای جایگاه خواهند بود که همه در جهت احیای اسلام بسیج شوند نه این که به دنبال اهداف شخصی و حزبی خود باشند.

 

آیت الله نمازی شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در راه ولایت را به عنوان درسی برای پیروان اهل بیت(ع) دانست و یادآور شد: اگر حضرت فاطمه زهرا(س) نبود کسی همطراز همسری با امیرالمومنین(ع) نبود، اما فاطمه زهرا(س) که دارای چنین جایگاه والایی است، فدای ولایت می شود و این درس بزرگی برای پیروان آن حضرت است. /1307/پ201/ب4

ارسال نظرات