۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۲۵۲۸۳۱

تأسیس بخش هنر و فرهنگ اسلامی در موزه لندن

خبرگزاری رسا ـ موزه انگلستان در صدد ایجاد بخش های ویژه‎ای برای نشان دادن آثار اسلامی است تا چهره‎ای را که داعش از اسلام نشان داده است تغییر دهد.
موزه لندن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با سرمایه گذاری یک مسلمان مالزیایی، بخش هنر و فرهنگ اسلامی در مرکز موزه لندن ایجاد می شود. وی هدف خود از این کار را مبارزه با تصویر غلطی دانست که تروریست ها از اسلام به دنیا نشان داده اند.

 

 مدیریت موزه لندن هفته پیش اعلام کرد دو بخش جدید برای هنر و فرهگ اسلامی ایجاد می کند. این موزه بزرگترین مجموعه از اشیای هنری از سراسر دنیا را در خود جای داده است.

 

تاکنون بخش مربوط به هنر اسلامی در بخشی مجزا و دور از ساختمان اصلی این موزه قرار داشت. دو گالری جدید قرار است با سرمایه گذاری مالزی در ساختمان اصلی ایجاد شود.

 

سید مختار البخاری، رییس سازمان البخاری گفت: نیاز بود که مردم اروپا از اهمیت هنر اسلامی و خطراتی که این هنر را تهدید می کند، آگاه شوند. به ویژه در زمانی که تروریست ها آثار و مجموعه های باستانی را در عراق تخریب می کنند.

 

وی افزود: تخریب آثار باستانی و فرهنگی اسلامی و غیر اسلامی، تصویر بسیار بدی را به جهان ارائه می دهد.

 

موزه انگلستان در سال 2012، در نمایشگاه "حج: سفری به قلب اسلام" بازدید بسیار بالایی داشت. به گفته نیل مک گرگور مدیر این موزه، تعداد بازدید در آن زمان به 150 هزار نفر رسید.

 

وی گفت: در آن زمان عطش بسیار بالایی در جامعه انگلستان برای دانستن حقیقت درباره فرهنگ جهان اسلام احساس می شد. بنابراین تصمیم به برگزاری چنین نمایشگاهی گرفتیم.

 

شایان ذکر است که موزه ها و مجموعه داران غربی به ویژه اروپایی از بزرگترین خریداران اشیای عتیغه عراق و سوریه هستند که داعش از این کشورها دزدیده است.

 

بنا به گفته عده ای از تحلیلگران، پس از اعلام درآمد هنگفت داعش از قاچاق اشیای عتیقه سوریه و عراق، این گروه تروریستی برای مبارزه با این ادعا، تعدادی از مناطق باستانی و نیز موزه های مناطق تحت تصرف خود به ویژه موصل را خراب کرد. اما پیش از این اشیای باستانی سوریه و عراق به طور پیاپی از کشور های غربی سر در می آورد./847/ب902/د

ارسال نظرات