۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۵۲۹۷۵
امام جمعه موقت زابل:

دولت مراقب سوء استفاده غرب از توافق هسته‌ای باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام لشکری با بیان این‌که بیانیه توافق هسته‌ای شامل موضوع محدودیت و تعلیق فعالیت های هسته‌ای ما و لغو تحریم‌های ظالمانه است، گفت: مسؤولان ما باید با هوشیاری در برابر زیاده خواهی‌ها مقاومت کنند و مراقب باشند که طرف مقابل کوچکترین سوء استفاده‌ای از این توافقات نداشته باشند.
نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام ابراهیم لشکری امام جمعه موقت زابل، در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: عقل یکی از بالاترین سرمایه های انسان است که به وسیله عقل انسان به ارزش واقعی اش می رسد.

 

وی ادامه داد: خداوند می فرماید ما قرآن را به زبان عربی نازل کردیم تا در آیاتش با عقل و بصیرت تعقل کنید و همچنین فرمود سوگند به عزت و جلالم من در میان همه موجوداتی که در همه عالم آفریدم هیچ موجودی را بهتر از عقل نیافریدم. امر و نهی و حکم من بر محور عقل است و به وسیله عقل پاداش می دهم و به وسیله عقل هم کیفر و مجازات می کنم.

 

امام جمعه موقت زابل اشاره کرد: در روایات زیادی عقل حجت قاطع خداوند معرفی شده است عقل را هم به این منابت عقل نامیده اند چون انسان را از انحراف و گمراهی حفظ می کند و در جهت سعادت و خوشبختی قرار می دهد اگر عقل در وجود انسان باشد، از انحرافات انسان جلوگیری می کند؛ یعنی اراده انسان را در اختیار خودش می گیرد همان گونه که پیامبر(ص) فرمود عقل بازدارنده ای است که انسان را از نادانی حفظ می کند.

 

وی بیان داشت: اگر این نفس انسان به اختیار عقل نباشد، انسان را به هلاکت و نابودی می کشاند عقل است که انسان را از جهل باز می دارد از پیامبر(ص) پرسیدند عقل چیست؟ فرمودند: عقل عمل به طاعت خداست و آنهایی که به دستورات خدا عمل می کنند اینها عقلا هستند هرکسی که عقل داشته باشد دین دارد هرکسی که دین ندارد قطعا عقل هم ندارد عقل با کفر و شرک قابل جمع نیست و همیشه به دنبال حق است.

 

حجت الاسلام لشکری با اشاره به نشانه های شخص عاقل افزود: عاقل کسی است که زبانش را کنترل می کند شخص عاقل از هوای نفس پیروی نمی کند هوای نفس کاملا با عقل دوگانگی و ضدیت دارد هوای نفس ضد عقل است شخص عاقل از هر پیشامدی پند می گیرد، خودبین و متکبر نیست از بدترین آفت های عقل تکبر است شخص عاقل از گناه پرهیز می کند.

 

حجت الاسلام لشکری با اشاره به روز جمهوری اسلامی، تصریح کرد: روزی که مردم ما با یک درصد قاطع، بیش از 98 درصد به نظام مقدس جمهوری اسلامی رای مثبت دادند جمهوری اسلامی تحولی را در جهان ایجاد کرد که ظلمت و استبداد شاهنشاهی و سلطه بیگانگان را به هم زد و نور اسلام و اهل بیت را در این سرزمین جاری کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: اسلام وابستگی به استکبار را مردود می شمارد و سلطه اقتصادی و فرهنگی و نظامی را برجامعه اسلامی ممنوع می کند و همه اینها را ما در طول چند دهه مشاهده کردیم هدف اصلی انقلاب اسلامی ما حکومت اسلامی است اجرای سیاست نه شرقی و نه غربی است این از اهداف اولیه و اساس نظام ماست و تا کنون ملت ما اجازه نداده که وابستگی به کشورهای غربی بوجود بیاید.

 

امام جمعه موقت زابل عنوان کرد: از ابتدا یکی از برنامه های اصلی انقلاب حمایت از مستضعفان در سراسر جهان بوده است این از آرمانهای انقلاب ماست که یاور مظلومان جهان است یکی از مصیبت بار ترین مسایلی که اکنون به آن دچار هستیم، وضعیتی است که حاکمان ظالم و جنایتکار و نوکر قدرت های صهیونیستی دارند یک کشور اسلامی که داعیه خدمت به حرمین شریفین را دارد با پشتیبانی آمریکا و صهیونیست به کشوری فقیر حمله کند ما انزجار و تنفر خود را از رژیم فاسد عربستان اعلام می کنیم و از خداوند متعال می خواهیم ان شاءالله ذلت و شکست را بر این رژیم نازل کند.

 

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته ای بیان داشت: مذاکرات هسته ای بالاخره با صدور بیانیه مشترک به پایان رسید در این بیانیه هم در ارتباط با محدودیت و تعلیق فعالیت های هسته ای بحث شده و هم برداشته شدن تحریم های ظالمانه دیدیم که چه تحریم های ظالمانه ای را بر ملت ما تحمیل کردند مسؤولان ما هوشیار باشند آنان باید مقاومت کنند و مراقب باشند که طرف مقابل کوچکترین سوء استفاده ای از این توافقات نداشته باشند./831/پ202/ب4

ارسال نظرات