۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۵۳۰۷۷
مدیر حوزه علمیه امام صادق لبنان:

ایران برخلاف عربستان سعودی به دنبال وحدت جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) لبنان تأکید کرد که ایران برخلاف عربستان سعودی به دنبال وحدت جهان اسلام است و هیچگاه سیاست سلطه جویانه را در منطقه دنبال نکرده است.
علامه شيخ عفيف نابلسي


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی، مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) صیدای لبنان در دیدار با محمد حسن تبرائیان، معاون دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در صیدا با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلطه بر خاورمیانه نیست، گفت: ایران به دنبال سیطره بر هیچ کشور عربی نبوده بلکه این خواست ملت ها است که به دنبال همکاری و تعاون با این کشور اسلامی باشند.

 

وی سیاست جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب را مبتنی بر مقابله با استکبار و رفع ظلم و محرومیت برشمرد و گفت: اگر کسی این سیاست را سیاستی سلطه طلبانه قلمداد می‌کند سخت در اشتباه است.  ایران از حمایت ملت های مسلمان در فلسطین، لبنان و عراق مصالح به خصوصی را دنبال نمی‌کند بلکه این کشور به دنبال کمک به ملت های اسلامی برای رهایی از دخالت های آمریکا و اسرائیل است.

 

آیت الله نابلسی خاطرنشان: ایران هیچ نقشی در طایفه ای کردن جهان اسلام نداشته و هیچگاه سیاست مذهبی و طایفه ای را اتخاذ نکرده است. اقدامات ایران برخلاف کشوری مانند عربستان سعودی که محکوم به شکست است، در راستای تقویت وحدت اسلامی است.

 

این عالم لبنانی بر لزوم آشکار کردن جنایت‌های رژیم آل سعود در یمن تأکید و تصریح کرد: عربستان روزانه شمار بالایی از غیرنظامیان را در یمن به قتل می‌رساند که این امر باید با واکنش کشورهای اسلامی متوقف شود. ضروری است که به جای جنگ و درگیری اختلافات با گفت‌وگو و مذاکره حل و فصل شود./983/ب902/ک

ارسال نظرات