۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۵۳۱۴۹

جشنواره سیره فاطمی در مدارس خراسان جنوبی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره سیره فاطمی در مدارس خراسان جنوبی با حضور مبلغان خواهر خبر داد.
جشنواره سیره فاطمی در مدارس خراسان جنوبی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام احمد رضایی، مسؤول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، ظهر امروز در دیدار با رابطان فرهنگی هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی و مبلغان اعزامی به مدارس استان با بیان این که هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن و مادر جشنواره سیره فاطمی در مدارس دخترانه خراسان جنوبی برگزار خواهد شد، گفت: در این جشن و راه دختران را با ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) آشنا می‌شوند.

 

وی با اشاره به این که در شرایط کنونی متأسفانه دشمن برنامه ریزی ویژه‌ای برای انحراف نسل جوانان به خصوص دختران و زنان انجام داده است، افزود: در شرایط کنونی هیئت‌های مذهبی و مبلغان به عنوان قشر تأثیر گذار و هدایتگر موظف هستند برنامه ریزی ویژه‌ای برای آموزش دختران داشته باشند.

 

مسؤول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که متأسفانه خانواده‌ها در زمینه آموزش حجاب و عفاف به دختران خود بی توجه بوده و می‌خواهند حجاب را از همان سن تکلیف به دختران خود آموزش دهند، ادامه داد: لازم است مبلغان خواهر در جلساتی که با مادران و زنان دارند ضرورت آموزش حجاب از سن دو سال را به کودکان دختر به آن‌ها یادآوری کرده و به مادران آموزش دهند که تشریح آموزه‌های دینی برای کودک  باید از همان دوران خردسالی انجام شود.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی و رابطان فرهنگی در ایام تعطیلات نوروزی و دهه فاطمیه برنامه‌های خوبی را برای مردم داشتند و باید در حال حاضر هم که در آستانه ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن هستیم برنامه ریزی خوبی انجام داده و سعی کنند شخصیت برجسته حضرت زهرا(س) را به  صورت ویژه برای بانوان تشریح کنند.

 

مسؤول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که خراسان جنوبی با کمبود مبلغ و روحانی روبه رو است، تصریح کرد: مبلغان در هنگام اعزام به مناطق مختلف باید از تمامی ظرفیت های تبلیغی استفاده کرده و سعی کنند در مدارس دخترانه به صورت ویژه آموزه‌های دینی را برای دختران نوجوان و جوان تبیین کنند.

 

حجت الاسلام رضایی ضمن قدردانی از مبلغان اعزامی به مدارس خراسان جنوبی ادامه داد: در سال گذشته با حضور مبلغان دینی در مدارس در هر ماه و به مناسبت‌های مختلف بیش از 500 کارگاه آموزشی و مشاوره‌ای برای دختران دانش آموز برگزار شده است.

 

وی ضمن اشاره به ضرورت حضور مبلغان خواهر در خوابگاه‌های دانشجویی گفت: با توجه به این که در حال حاضر بیشتر خوابگاه‌های دانشجویی در استان خصوصی شده است لازم است نهادهای فرهنگی و دینی دانشگاه و مبلغان برنامه ریزی ویژه‌ای برای حضور در خوابگاه‌های دانشجویی داشته و تا جایی که می‌توانند ابعاد و جایگاه زن در سبک زندگی اسلامی را برای دختران تبیین کرده و عوارض و پیامدهای منفی دوستی با جنس مخالف و عدم تفید به حجاب را برای دختران جوان و دانشجو که در معرض تحصیل و اختلاط با جنس مخالف هستند را با دقت و توجه بیشتری تبیین کنند./968/پ202/ب

ارسال نظرات