۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۵۳۱۵۰
آیت الله نمازی:

حفظ نهج البلاغه ابزاری برای رسیدن به معرفت الله است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: قرائت، حفظ ، تعلیم و نشر قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه همه این ها، ابزاری برای رسیدن به معرفت الله است.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان و افتخار آفرین نهج البلاغه این شهرستان در هفتمین دوره مسابقات ملی حفظ نهج البلاغه کشور گفت: این مؤسسه همان گونه که برای حفظ الفاظ نهج البلاغه درجات و رتبه بندی دارد برای عملکرد به معانی و معارف نهج البلاغه هم باید رتبه بندی داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که، مسؤولان این مؤسسه باید ببینند امیرمومنان در نهج البلاغه به دنبال چه هدفی است و چه اهدافی را می خواهد به جامعه توحیدی انتقال دهد گفت: مؤسسه امیرالمومنین(ع) باید دوری از گناه را در جامعه اسلامی توسعه و گسترش دهد تا نافرمانی خدا در چنین جامعه ای وجود نداشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: پیامبراکرم(ص)، امیرمومنان و ائمه معصومان نیز به دنبال تحقق عبودیت خدای رحمان در جامعه و رسیدن به معرفت الله که بالاترین درجه بندگی خدا است بودند.

 

حافظ نهج البلاغه تلاش خود را صرف بندگی خدا کنند

 

وی با اشاره به این که بالاترین درجات و مقامات پیامبراکرم(ص) و ائمه معصومان(ص) بندگی خدا است گفت: پیامیر اکرم(ص) قبل از رسیدن به نبوت و رسالت، بندگی خدا را پذیرفته است به این معنی که رسالت بعد از بندگی خدا است.

 

آیت الله نمازی از اعضای مؤسسه امیرالمومنین کاشان و حافظان نهج البلاغه این شهرستان خواست تا تمامی تلاش و هم و غم خود را صرف بندگی خدا کنند تا عملیات فیزیکی روی قرآن و نهج البلاغه مقدمه ای برای رسیدن به بندگی خدا باشد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  همچنین با اشاره به این که، حافظان نهج البلاغه باید مظهر پاکی و طهارت و صداقت و به دور از هرگونه ناخالصی باشند، گفت: رسیدن به این مقامات نیازمند ریاضت ها و سختی های زیادی است.

 

آیت الله نمازی، درون و باطن انسان ها را دارای صفات، رذایل و فضائل اخلاقی دانست و افزود: نتیجه تمامی اقدامات در حوزه نهج البلاغه باید منجر به تبدیل رذایل اخلاقی به فضائل اخلاقی شود.

 

کسی که اهل نهج البلاغه است، اهل فجور نیست

 

وی با تأکید بر این که مؤسسه امیرالمومنین نباید به دنبال افزایش مؤسسه در سراسر کشور و توجه به مسائل کمی باشد گفت: مؤسسه باید برادران و خواهرانی را تربیت کند که تمام تلاش آنها برای رسیدن به درجات بندگی خدا باشد، چرا که کسی که اهل نهج البلاغه است، اهل فجور نیست.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان، همچنین با بیان این که گاهی علم سبب حجاب می شود متذکر شد: گاهی کارهای قرآنی و نهج البلاغه باعث غرور و خود برتر بینی نسبت به دیگر افراد در جامعه می شود و این مسأله  خطرناکی است که مانع رسیدن به اهدافی می شود که امیرمومنان آن را در نهج البلاغه انشاء کرده است.

 

آیت الله نمازی با تأکید بر این که کار روی نهج البلاغه نباید سبب عجب شود و با اشاره به این که،  عجب باطل است و یکی از رذایل اخلاقی خطرناک عجب است گفت: فعالان در عرصه نهج البلاغه شهرستان کاشان باید در زمینه معانی و پیام های نهج البلاغه برای رسیدن به بندگی ناب خدای سبحان  تلاش کنند.

 

به گفته وی، تلاش در مؤسسه امیرالمومنین باید به گونه ای باشد که جوانان به صراط مستقیم که بندگی خدا است و مظهر آن ولایت علی(ع) است سوق داده شوند.  

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه یادآور شد: این افتخاری است برای حافظان نهج البلاغه کاشان که خداوند سبحان به برکت ولایت اهل بیت(ع) نصیب شما خواهران و برادران کرده است و باید شکرگذار این نعمت الهی باشید.

 

آیت الله نمازی اظهار امیدواری کرد، فعالان در این عرصه در رسیدن به مقصد از مدار خارج نشوند و بتوانند به نقطه اصلی که بندگی خدا است برسند و حفظ نهج البلاغه به عنوان پلکانی برای رسیدن به نقطه صعود باشد.     

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: حفظ نهج البلاغه یکی از امتیازات بزرگی است که حافظان نهج البلاغه باید از این دستاورد بزرگی که به دست آورده اند به خوبی حفاظت کنند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات