۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۵۳۳۲۵
نماینده مجلس:

بدون حمایت مردم هیچ توافقی عملی نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ حسن‌نژاد گفت: تیم مذاکره کننده نمایندگان و فرزندان ملت ایران در میز مذاکره هستند و بدون حمایت مردم هیچ توافقی عملی نمی شود.
قرائت متن بيانيه پاياني نشست لوزان

محمد حسن نژاد، نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره شعار سال‌جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری شده است، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین عرصه‌های تجلی همدلی و همزبانی، پشتیبانی ملت از دیپلمات‌های کشور در مذاکرات هسته‌ای است.

 


وی با بیان این‌که ملت ایران خواسته‌ای جز توجه تیم مذاکره کننده هسته‌ای به رهنمودهای رهبر انقلاب و مطالبات ملت در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای ندارند، خاطرنشان کرد: در گفت‌وگوهای اخیر که در لوزان سوئیس برگزار شد، تفاهماتی صورت گرفته که هنوز در قالب بیانیه‌ای به صورت کلی بیان شده است و قابلیت اجرایی ندارد.

 


نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که دستگاه دیپلماسی کشور باید نسبت به تفسیرهای متفاوت و متناقض طرف غربی از بندهای توافق احتمالی تیرماه هوشیار باشند، افزود: این که در مذاکرات بازنده بودیم یا پیروز، تفکری نادرست است که باید در اذهان عمومی اصلاح شود، عرصه دیپلماسی زمینه منطق و چانه‌زنی در تحقق مطالبات به‌حق است.

 


حسن‌نژاد با بیان این‌که برآورده شدن تمام انتظارات در گفت‌وگوها معقولانه نیست و البته باید در مقابل زیاده‌خواهی طرف غربی ایستادگی کرد، افزود: اثبات حقانیت ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و تأکید بر لغو تحریم ها و ملغی شدن تمام قطعنامه های ضد ایرانی در شورای امنیت مهم‌ترین دستاورد مذاکرات اخیر بوده است.

 


وی به رسمیت شناخته شدن حق غنی سازی و ادامه فعالیت های هسته ای با سرعت متعادل در مراکز هسته ای را موفقیت بزرگی برای ایران عنوان کرد و گفت: توافق هسته ای به گروه یا جناح خاصی تعلق نداشته و حاصل مقاومت و ایستادگی مردم و تلاش های حال و گذشته دستگاه دیپلماسی بوده است.

 


حسن نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از اعضای تیم مذاکره کننده در مدیریت گفت و گوها، از دستگاه دیپلماسی خواست در پروتکل الحاقی تصمیم نهایی را به نمایندگان مردم واگذار کنند و تصریح کرد: تیم مذاکره کننده نمایندگان و فرزندان ملت ایران در میز مذاکره هستند و بدون حمایت مردم هیچ توافقی عملی نمی شود.

 


وی با اشاره به این‌که دستگاه دیپلماسی کشور باید در راستای توافق هسته ای طبق برنامه و محتوای بیانیه پیشرفت داشته باشند، افزود: جوسازی رسانه‌های غربی وابسته به رژیم صهیونیستی و رسانه‌های عرب زبان سعودی و قطری پس از این بیانیه، نشان از موفقیت کشور تا این مرحله از مذاکرات بوده است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات