۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۲۵۳۴۷۵

«نگاه»؛ گلچینی از بوستان سخنان مولای متقیان

خبرگزاری رسا ـ «نگاه»؛ مجموعه درس هایی از نهج البلاغه است که بنیاد پژوهش های اسلامی با هدف آشنایی با این گنجینه عظیم، اقدام به معرفی آن کرده است.
حضرت علي(ع)

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، بهترین درس های زندگی ساز در سخنان پیشوایان معصوم علیهم السلام نهفته است، در این میان، گفتار حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه، جلوه و جاذبه خاصی دارد و همواره به عنوان گنجینه ای نفیس و سرشار از گهرهای ناب، مورد استفاده فرزانگان و شیفتگان معارف علوی بوده است.

 

بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، در راستای تکلیف بزرگ «شناساندن کلام و شخصیت امام علی علیه السلام» و همچنین ایجاد زمینه هر چه بیشتر آشنا شدن نسل جوان امروز با معارف اهل بیت علیهم السلام و کتاب جاودانه نهج البلاغه، تصمیم بر عرضه درس هایی زندگی ساز از معارف همیشه زنده و الهام بخش کتاب نهج البلاغه گرفته است، با این باور که کلام نورانی حضرت علی علیه السلام، در حد بالایی الگوی رفتاری، معاشرتی و معیشتی هر مسلمان، به ویژه نسل جوان است.

 

از جمله اقدامات بنیاد پژوهش های اسلامی در این عرصه می توان به انتشار کتاب «نگاه» اشاره کرد که حجت السلام جواد محدثی کار پژوهش و نگارش آن را بر عهده داشته است.

 

کتاب «نگاه» که در 49 صفحه خلاصه شده است، به مباحثی همچون «چشم خدابین»، «عظمت نگاه، حقارت دنیا»، «نگاه خدابین»، «چشم سر، چشم دل»، «نگاه نافذ و ژرف»، «نگاه شیطانی» و ... می پردازد.

 

این اثردر شمارگان 2 هزار نسخه و قطع رقعیو با قیمت 18500 ریال در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

 

علاقه مندان به تهیه کتاب های بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، می توانند به نشانی اینترنتی www.islamic-rf.net و یا فروشگاه های سراسر کشور مراجعه کنند./1308/د102/ق

ارسال نظرات