۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۵۴۲۵۵
در هفته نخست سال جاری صورت گرفت:

مراجعه 6 هزار نفر به کتابخانه تخصصی اهل بیت

خبرگزاری رسا ـ کتابخانه تخصصی اهل بیت علیهم السلام در هفته نخست سال جاری پذیرای 6 هزار زائر و مجاور حریم رضوی، پژوهشگران و اهل علم به صورت شبانه‌روزی بوده است.
سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، محمد مشایخی، رییس اداره کتابخانه عمومی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: کتابخانه تخصصی اهل بیت علیهم السلام با حجم عظیمی از منابع اطلاعاتی و امکانات پژوهشی، در هفته نخست سال جاری روزانه میزبان حدود هزار نفر و در مجموع 6 هزار و 200 نفر بود.

 

وی افزود: این کتابخانه با حدود 590 هزار منبع مطالعاتی که بیش از 3 هزار و 900 جلد نسخه خطی را نیز شامل می‌شود، در ایام تعطیلات نوروز به ‌صورت شبانه‌‌روزی، به زائران و مجاوران بارگاه امام رضا علیه السلام خدمات رسانی کرد.

 

رییس اداره کتابخانه عمومی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: کتابخانه تخصصی اهل بیت علیهم السلام با بهره‌گیری از کتابداران متخصص به لحاظ کثرت منابع و وسعت خدمت‌رسانی، نخستین و بزرگترین کتابخانه جهان است که به صورت تخصصی و شبانه‌روزی در زمینه معارف اهل بیت علیهم السلام به بیش از 16 هزار نفر خدمات ارائه می‌کند.

 

 وی عنوان کرد: کتابخانه تخصصی اهل‌بیت علیهم السلام، واقع در مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی، با مساحت یک هزار و 200 متر مربع برای پاسخ‌گویی علمی به نیاز مراجعان، زائران و مشتاقان معارف اهل بیت علیهم السلام ویژه آقایان در سال1390 افتتاح شد./1308/د102/ق

ارسال نظرات