۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۵۴۸۳۳
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

هنر نقش مؤثری در ایجاد فرهنگ دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این که هنر نقش مؤثری در ایجاد فرهنگ دارد، گفت: اگر بخواهیم فرهنگی خوب داشته باشیم، باید هنر خوب داشته باشیم.
حجت الاسلام حنان ، مديرکل ارشاد لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حمیدرضا حنان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ظهر امروز در دیدار با هنرمندان لرستان که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، در راستای نام گذاری شعار سال گفت: رهبر معظم انقلاب هر سال براساس نیاز جامعه شعار سال را تعیین می کنند.

 

وی با بیان این که یکی از امتیازات انسان در دین مبین اسلام نسبت به سایر ادیان این است که انسان به علاقه، محبت، همدلی و همبستگی بین انسان ها اهمیت زیاد می دهد، افزود: از حکمت های انسان اساس همدلی و همزبانی است.

 

دوری از دشمنی و ایجاد همدلی و وحدت راه اصلح جامعه است

 

حجت الاسلام حنان با بیان این که دوری از دشمنی و ایجاد همدلی و وحدت راه اصلاح جامعه است، عنوان داشت: تحقق شعار سال با عمل امکان پذیر است.

 

وی اظهار داشت: باید با همکاری دولت و ملت تلاش کنیم با ایجاد همدلی و هم زبانی در راستای تحقق اهداف گام های مؤثری برداریم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این که رسالت فرهنگ و هنر رسالتی مهم است، افزود: باید در حوزه هنر به رفتارها، ارزش ها، آداب و سنت ها توجه داشته باشیم.

 

وی با بیان این که در نظام ارزشی صداقت، کرامت انسان، علم، عقلانیت، قانون، عدالت، ایثار و شهادت برای ما ارزش است، خاطرنشان کرد: در حوزه هنری باید به این ارزش ها توجه کرد.

 

حجت الاسلام حنان نقش هنر را در ایجاد فرهنگ بسیار مهم بیان کرد و عنوان داشت: رابطه بین هنر و فرهنگ رابطه علت و معلول است.

 

وی با اشاره به شاخصه های هنر یادآور شد: هنر برای ارتقای هنرمند، ارتقای جامعه، اخلاق و رشد دین باید باشد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تأثیر هنر را در رشد دین و ارتقای فرهنگ بسیار مهم دانست و گفت: هنر خوب است که می تواند فرهنگی خوب تحویل جامعه دهد.

 

وی با تأکید بر این که ما باید فرهنگ خوب را بسازیم، خاطرنشان کرد: معیار فعالیت های فرهنگی و هنری ما دراستان لرستان دیدگاه و فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

 

گفتنی است، در پایان از مادر شهید حیدری، نخستین شهید هنرمند استان لرستان و هنرمندان لرستان تجلیل به عمل آمد./9459/پ202/ب4

ارسال نظرات