۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۲۵۵۳۲۰
شیخ عیسی قاسم تأکید کرد؛

ظلم و شکنجه ملت بحرین به صورت 24 ساعته ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین پیامی درباره جنایت‎های رژیم آل خلیفه علیه ملت این کشور صادر کرد.
آيت الله شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در پیامی از بی توجهی دولت های عربی به ملت ها به شدت انتقاد کرد و افزود: پذیرش اینکه مردم پایه و اساس قدرت بوده و دارای حقوق هستند تا چه حدی از سوی دولت ها مورد توجه قرار دارد؟

 

وی افزود: این پذیرش باید در زمینه لفظی و عملی باشد چرا که هر اعتراف لفظی به معنای تحقق در عمل نیست. برخی از حکومت های عربی که بحرین نیز جزئی از آنهاست تنها در زبان، ملت را منبع قدرت می داند.

 

آیت الله عیسی قاسم با اشاره به تأکید دولت ها بر وابستگی ملت به آنها، تصریح کرد: وابستگی نباید به معنای بندگی باشد بلکه باید رضایت آزادگان را به همراه داشته باشد. آزادگان مطمئنا به کسانی که آزادی و اراده را از آنان سلب کنند، هیچ وابستگی ندارند. ادعای چنین حکومت هایی درباره آمادگی ملت برای تقدیم فداکاری در راه آنها تنها با هدف ماندن در قدرت صورت می گیرد.

 

رهبر شیعیان بحرین تصریح کرد: همه دولت ها از تأمین مصالح ملت، فراهم آوردن امنیت، برقراری عدالت، مساوات و انصاف و مراعات حق دینی، اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی، معیشتی و خدماتی سخن می گویند اما بسیاری از آنها در زمینه عملی هیچ حقی برای مردم قائل نیستند و قدرت را از آن شهروندان نمی دانند.

 

وی با اشاره به تفاوت میان ادعا و عمل دولت بحرین ادامه داد: برخی نظام ها بر انقلاب دموکراسی طلب ملت موج سواری کرده و مساله انتخابات نیز اگر وجود داشته باشد بر تقلب و کذب و تهدید و وعده و خرید آرای مردم استوار است. در زمینه حقوقی نیز ظلم اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و دینی و خدماتی و اداری و اقتصادی، مبارزه با رزق مردم، تاراج ثروت کشور، خوار ساختن شهروندان، پیگرد امنیتی، پر شدن زندان ها، استفاده از انواع شکنجه ها، قتل، سلب تابعیت، آوارگی و انواع جنایت های دیگر از سوی دولت علیه ملت اجرا می شود.

 

آیت الله عیسی قاسم تأکید کرد: این واقعیت تلخ به صورت 24 ساعته در بحرین وجود دارد، چنین مسائلی تنها در پرتو شکاف داخلی، ضعف و گدایی از بیگانگان، حمایت از تروریسم و هدف قرار دادن ملت به وجود می آید.

 

رهبر شیعیان بحرین در پایان خاطر نشان ساخت:عقل، حکمت، بصیرت، شنیدن ندای دین، بیداری وجدان و توجه به مصلحت و حق شهروندی و احترام به بشر چه زمانی در بحرین برقرار خواهد شد؟.980/ب902/د

ارسال نظرات