۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۲۵۵۴۴۵
خطیب جمعه نجف مطرح کرد؛

اختلاف شدید میان بسیج مردمی و ائتلاف بین‎المللی در عملیات آزادسازی الانبار

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف، عدم مشارکت نیروهای بسیج مردمی در عملیات آزادسازی الانبار را نشان دهنده بحران واقعی میان این نیروها و ائتلاف بین‎المللی توصیف کرد.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي امام جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد نسبت به سازماندهی مجدد داعش پس از فروپاشی در تکریت هشدار داد و گفت: بسیج مردمی آمادگی کاملی جهت ادای مسؤولیت و تحقق معجزه دارد اما تنها در پوشش ملی و نه بیگانه به فعالیت می پردازد. آنان منتظر درخواست اهالی الانبار و حل بحران جنگنده های بین المللی هستند.

 

وی از رخداد کنونی در الانبار به عنوان بحرانی واقعی میان بسیج مردمی و ائتلاف بین المللی یاد کرد و افزود: دولت باید این بحران را با حکمت حل کند چرا که نیروهای بسیج مردمی توانایی آزادسازی الانبار از لوث داعش را دارند.

 

حجت الاسلام قبانچی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت آیت الله محمدباقر حکیم تصریح کرد: این عالم از فقاهت و تقوا و جهاد سیاسی و استقامت و صبر فراوانی برخوردار بود.

 

خطیب جمعه نجف ادامه داد: شهید محمدباقر حکیم از تألیف و علم در بدترین شرایط نیز دور نمی شد، به شدت دغدغه مردم را داشت، جهاد سیاسی را در راه دین و وطن تأسیس کرد و پس از سرنگونی دیکتاتوری در اول رجب به شهادت رسید.

 

وی درباره روز شهید عراقی خاطر نشان ساخت: شهید عراقی شدیدترین، پیچیده ترین و طولانی ترین جنگ را متحمل شد. پیچیدگی این جنگ به این دلیل است که ما با گروهی مواجهیم که با پوشش دین در حال جنگ با دین است و داعش از نمونه های امروزی این مساله به شمار می آید.

 

حجت الاسلام قبانچی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه از افزایش قیمت برق در عراق به شدت انتقاد کرد و گفت: اختصاص این افزایش قیمت برای استان های جنوبی و مرکزی سوال برانگیز است. وزارت برق باید دلیل این مساله را روشن کند و به فکر خانواده های فقیر باشد.

 

استاد حوزه علمیه نجف تأکید کرد: اگر دولت با افزایش برق درصدد حل بحران مالی است باید ابتدا ارسال هیأت ها به خارج را متوقف سازد، حقوق مسؤولان را کاهش دهد، اعضای حزب جنایتکار بعث را بازنشسته کند و در سیاست های مالی خود تجدید نظر داشته باشد. فقرا بیشترین صبر و اخلاص را برای عراق دارند.

 

وی در بخش بین المللی خطبه های نماز جمعه، قطعنامه شورای امنیت علیه ملت یمن را ظالمانه عنوان کرد و گفت: دخالت نظامی در یمن هیچ نتیجه ای به دنبال ندارد و حمله جنگنده ها علیه ملت یمن بیش از 2 هزار و 571 شهید به دنبال داشت.

 

گفتنی است نیروهای بسیج مردمی مشارکت در آزادسازی استان الانبار را منوط به عدم مشارکت جنگنده های ائتلاف بین المللی به اصطلاح مبارزه با تروریسم عنوان کرده اند./980/ب901/د

ارسال نظرات