۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۲۵۵۸۸۹
با همکاری مرکز ارتباطات اسلامی صورت گرفت؛

اعزام 10 نفر از هنرمندان استان قزوین به بوسنی و هرزگوین

خبرگزاری رسا ـ‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در راستای فراهم شدن زمینه مناسب برای فعالیت هنرمندان و به همت مرکز ارتباطات اسلامی، 10 نفر از هنرمندان قزوینی به کشور بوسنی و هرزگوین اعزام شدند.
مهدي احمدي، مديرکل فرهنگ و ارشاد قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، مهدی احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین شب گذشته(30 فروردین ماه) در نشست ماهانه استاندار با هنرمندان شاهد و ایثارگر استان قزوین در سالن اجتماعات گلزار شهدای قزوین گفت: این افتخار بزرگی است که به عنوان یک خدمتگزار فرهنگی در خدمت جامعه ایثارگر استان بوده، بتوانیم قدمی در راستای رفع مشکلات آنان برداریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به طراحی بانک جامع اطلاعاتی هنرمندان استان ابراز کرد: بانک جامع اطلاعات هنرمندان استان بیش از 3 ماه است که تشکیل شده که با دسترسی به اطلاعات هنرمندان از طریق این سامانه، بسیاری از مباحثی که در جلسه امروز مطرح شد؛ رفع می‌شود.

 

وی ادامه داد: در مباحث مربوط به خرید آثار هنرمندان همچون تابلوهای هنری و یا دیگر آثار هنری، فصل پنجم ارشاد که فصل کارهای فرهنگی ما است با توجه به مبالغ خوبی که از ناحیه استانی و وزارتی تزریق شده، بعید می‌دانم کسی به این سازمان مراجعه کرده و تشکیل پرونده داده باشد و ما همکاری‌های لازم را با وی نداشته باشیم.

 

این کارشناس فرهنگی با اشاره به کارهای انجام شده در راستای تسهیل فعالیت هنرمندان گفت: با تلاش‌های زیادی که در راستای فراهم شدن زمینه مناسب برای فعالیت هنرمندان انجام شده و با ورود به مرکز ارتباطات اسلامی، 10 نفر از هنرمندان به کشور بوسنی و هرزگوین اعزام شدند.

 

وی بیان کرد: این هنرمندان از رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، موسیقی، مجسمه سازی و نقالی بودند که در مدت اقامت 8 روزه خود در این کشور توانستند به نتایج مطلوبی در زمینه فروش آثار دست یابند.

 

این مسوول اظهار کرد: دو کشور چین و مکزیک نیز در دست اعزام است که اگر بانک جامع اطلاعاتی هنرمندان به دست ما برسد به طور قطع همکاری‌های لازم با هنرمندان صورت خواهد گرفت، تالار شهر، مطالبه مکانی همه هنرمندان سطح استان است که با وسعتی نزدیک به یک هکتار در بهترین موقعیت استان قزوین در سال 87 هم‌زمان با کرمان کلید خورد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در حالی است که تالار مربوطه در شهر کرمان به بهره برداری رسیده ولی در شهر قزوین فقط 9 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ با رفع مشکلات پیمانکاری، امیدواریم با حمایت استاندار قزوین شرایط لازم برای ادامه پروژه فراهم شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان گفت: در بحث مربوط به تئاتر نیز با مرمت سالن علامه رفیعی امکان استفاده هنرمندان تئاتر استان از این فضا میسر می‌شود تا در شرایط مطلوبی به فعالیت بپردازند./848/پ202/ب4

ارسال نظرات