۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۲۵۶۱۳۱

همبستگی مسلمانان آفریقای جنوبی با دولت برای مقابله با حملات علیه غیر بومیان

خبرگزاری رسا ـ امامان جماعت و رهبران دینی آفریقای جنوبی برای مبارزه با بیگانه ستیزی در این کشور اعلام آمادگی کردند.
مسلمانان آفريقاي جنوبي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، انجمن های اسلامی آفریقای جنوبی برای همکاری با دولت این کشور در راستای مبارزه با موج بیگانه هراسی و بیگانه ستیزی اعلام آمادگی کردند.
 
سید ضیا رضوان محمد سخنگوی مر کز آموزش اسلامی کیپ تاون در این رابطه گفت ما از جامعه خواستاریم که در مقابل بیگانه هراسی بایستد چون هیچ برتری بین ابنای بشر وجود ندارد و فقط برتری بشر از دیدگاه خداوند مهم است.
 
چندی پیش حدود 300 نفر به جرم حملات ضد خارجی ها و قتل حد اقل هفت نفر در آفریقای جنوبی بازداشت شدند.
 
سخنگوی مرکز اسلامی کیپ تاون ضمن محکومیت این حملات در ادامه گفت بسیاری از مسلمانان نیز قربانی حملات ناشی از بیگانه هراسی هستند و ما مسلمانان با دعا و صلوات از پیشگاه خداوند خواستار برقراری امنیت و وحدت در جامعه آفریقای جنوبی هستیم.
 
تعداد زیادی از مساجد و نیز رهبران دینی آفریقای جنوبی برای کمک به دولت در راستای مبارزه با حملات ضد خارجی های مقیم این کشور اعلام آمادگی کردند. امامان جمعه نیز در این کشور در خطبه های خود ضمن محکومیت این اقدامات بر مغایرت آن ها با آموزه های دینی تاکید کردند.
 
در یکی از این خطبه ها، علامه مولانا سید عمران شاه ضیایی، موسس مرکز اسلامی کیپ تاون، ضمن در خواست از نمازگزاران برای مخالفت با افراطی گری، تاکید کرد که جامعه بیش از پیش به صلح، امنیت و انسانیت نیاز دارد.
 
وی طی خطبه های خود با اشاره به آیات و روایاتی اشاره کرد که با افراطی گری مخالفت می کنند و بر برقراری صلح تاکید دارند.
 
موسس مرکز اسلامی کیپ تاون در ادامه خطبه های نماز جمعه به جمله معروفی از نلسون ماندلا، رییس جمهور آزادی خواه آفریقای جنوبی اشاره کرد که می گفت: اگر حقوق انسانی فرد زیر سوال رود، اصل انسان بودن وی زیر سوال رفته است.
 
شایان ذکر است که مسلمانان 1.5 درصد از جمعیت 54 میلیون نفری آفریقای جنوبی را تشکیل می دهند که بیشتر اصالتی هندی دارند./847/ب902/ک
ارسال نظرات