۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۵۶۳۲۶
امام جمعه میاندوآب:

همدلی و همزبانی اعضای دولت موجب پیشبرد اهداف کشور می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه میاندوآب با اشاره به رفتارهای دوپهلوی برخی دولتمردان، گفت: همدلی و همزبانی اعضای دولت موجب پیشبرد اهداف کشور می شود.
دولت و ملت، همدلي و همزباني

حجت‌الاسلام شیخ حمید حسن‎زاده، امام جمعه میاندوآب در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به نامگذاری سالجاری با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبرمعظم انقلاب اسلامی سال‌‎ها را بر اساس یک سری از کارشناسی‎ها و با توجه به شرایط زمان انتخاب می‏فرمایند و اگر امسال را به اسم دولت و ملت، همدلی و همزبانی نام نهاده‏اند، دلیل بر احساس نیاز به بیشتر شدن رابطه دولت و ملت با هم است.


وی افزود: به نظر می رسد رهبری فاصله‏ای را بین دولت و ملت مشاهده فرموده‏اند که با این نامگذاری سعی کردند تا این فاصله را پر کرده و بین دو قشر دولت و ملت پیوندی دوباره ایجاد فرمایند.


امام جمعه میاندوآب به بروز برخی اختلافات در جامعه اشاره و تصریح کرد: رفتار دو گانه و دو پهلو در بین اعضای دولت است و فرمایش مقام معظم رهبری دلیلی بر این مسأله است که باید اعضای دولت نیز با هم همدل و همزبان باشند.


وی اضافه کرد: دولت برای این که بتواند به اهداف خود برسد باید همدل و همزبان عمل کنند و با هم متحد و یکرنگ باشند، با مردم همدل و همزبان شدن نیز به این معنا است که مردم پشتیبان و ولی نعمت دولت هستند، مردم باید حمایت کنند تا دولت منتخب‎شان بتواند کار را به جلو ببرد.


حجت الاسلام حسن‌زاده خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم آرمانی فکر کنیم دولت باید تمام مشکلات مردم را حل کند، ولی در جوامع حقیقی هیچ دولتی قادر به حل کردن تمام مشکلات مردم نیست بلکه در حد توان برای حل گرفتاری‎های مردم و کشور تلاش می‎کنند.


وی ادامه داد: از اول انقلاب تا کنون ما شاهد این مسأله بودیم که هر دولتی که بر سر کار آمده به روش و شیوه خود در جهت رفع گرفتاری‎ها و سامان دادن به امور کشور و مردم تلاش کرده است و به اندازه تلاش خود نیز نتیجه گرفته است.


امام جمعه میاندوآب گفت: اگر دولتی در اثر برخی از مسائل سیاسی و مانند آن گرفتار کج روی شود و یا خوب عمل نکند محبوب مردم نمی‌شود و در نتیجه مردم به او دوباره رای نمی‎دهند.


حجت‌الاسلام حسن‎زاده تصریح کرد: دولت مردان همیشه در تلاش هستند تا رضایت مردم را به دست آورند و آن با حل مشکلات مردم به ویژه بیکاری جوانان و وضعیت اقتصادی و رفاه عمومی جامعه محقق می‌شود.


وی تاکید کرد: تلاش دولت‎ها در زمینه جلب رضایت مردم است، دولتی این مسأله را در هدفمند کردن یارانه‎ها می‎بیند، دولت دیگری در کنترل بازار و مقابله با تورم.


امام جمعه میاندوآب خاطرنشان کرد: حل مشکلات دولت و ملت در عرض چند سال امکان پذیر نیست و به مدت زمان طولانی احتیاج دارد، چرا که در کشورهای غربی نیز با آن همه ادعای پیشرفت، هنوز هم بسیاری از مشکلات حل نشده است و کشور ما نیز که یک کشور در حال توسعه است نه پشیرفته به تبع مشکلات بیشتری دارد که باید در راستای رفع آنها تلاش شود./936/ت302/ب4

ارسال نظرات