۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۵۷۱۱۸

کاوشی در کتاب «بگذار زندگی کنم» با محوریت سبک زندگی اسلامی

خبرگزاری رسا ـ نویسنده کتاب «بگذار زندگی کنم» تمام‌نگاشت‌های کتاب را در نگاشتی تحت عنوان «رهبرم نگاشت» خلاصه می‌کند؛ به‌نحوی‌که نوشتن این کتاب را در گفتمان مقام معظم رهبری می‌داند و تبعیت از گفتمان‌های ایشان را تنها راه نجات زندگی به سبک زیست اسلامی می‌شناسد.
کتاب بگذار تا زندگي کنم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،کتاب «بگذار زندگی کنم» با قلم حجت‌الاسلام یحیی جهانگیری سهروردی با محوریت سبک زندگی اسلامی؛ اثری است که در جای خود عناوینی قابل‌تأمل در شیوه و مقدمات سبک زندگی اسلامی دارد.

 

در مقدمه کتاب «بگذار زندگی کنم» که باهمت حجت‌الاسلام یحیی جهانگیری سهروردی در مکه مکرمه و در سال 92 تحت عنوان تلنگر تنظیم و تدوین‌شده آمده است: «پرونده سبک زندگی اسلامی را روی میز گذاشتیم و حاصل آن‌هم اندیشی‌ها شد کتاب «بگذار زندگی کنم» چرا که از همان آغاز دغدغه ما قشر جوان و دانشجو پی گیری و به ثمر نشاندن گفتمان سبک زندگی اسلامی بود که اطرف مقام معظم رهبری به عنوان یک راهبرد اسلامی به علاقمندان به زیست اسلامی معرفی شده بود؛ لذا تمام سعی‌مان بر این شد که این اثر درمیان جوانان اثربخش باشد.

 

بنابراین بر آن بودیم تا جوان امروز را به تفکر زیست اسلامی برسانیم هرچند که درست است در قرن بیست‌ویک و عصر نانو هستیم نه هزار و چهارصد سال پیش؛ درست است که متمدن شدیم نه بادیه‌نشین و صحراگرد؛ درست است تا کُرات می‌توان رفت و دیگر نباید به دوره شُتر برگشت؛ ولی... با این‌ همه می‌توان مسلمان بود... اصلاً اگر اسلامی باشیم فراتر از چیزی که می‌پنداریم متمدن‌تر خواهیم گشت.

 

یادمان باشد ما امروز بین دو تا «س» گرفتاریم: «سلفیسم 1» و «سکولاریسم 2». هر دو یک لبه قیچی‌اند برای بریدن اسلام. یکی از اسلامی می‌گوید که فقط باید به دوره شترها برگردی و یا در صحرا زیست کنی. و دیگری، اسلامی می‌خواهد که فقط به درد دکور می‌خورد، یک اسلام سوسول؛ می‌گوید: آنچه ما می‌خواهیم، اسلام بگوید؛ نه آنچه خدا می‌خواهد و حق است.

 

سبک زندگی اسلامی می‌گوید می‌توان مسلمان بود در قرن بیست‌ویک... و خطاب به هر دو «س» بالا می‌گوید: هر جور که می‌پنداری، بپندار! ولی من یک‌بار به دنیا آمده‌ام و این دیگر تکرار نخواهد شد... خواهم در این دنیای زیبا تنفس کنم...نفس بکشم... مرا رها کن! بگذار! زندگی کنم. «... بگذار... زندگی کنم!» نه یک اثر پژوهشی بلکه یک گردآوری ترویجی است تا به دانشجویان و جوانان سرزمینم انگیزشی دهد برای جستجوی راهی برای زیستن، سبکی برای زندگی.»

 

 آنچه در این کتاب می‌خوانید شامل هفت فصل مختلف که تحت عنوان نگاشت نام‌گذاری شده‌، تدوین‌شده است.

 

 در اولین عنوانی که نویسنده با سبک نگاشت اول شروع کرده است موضوعی تحت عنوان «سبک زندگی یعنی...» موردبررسی قرارگرفته است.

 

این درحالی است که در دومین فراز این کتاب که در صفحه 17 واقع است موضوع «مگر زندگی سبک می‌خواهد؟!» زیر ذربین نویسنده قرار گرفته است.که به قالب علمی کتاب کمک بزرگی کرده است

 

در فصل سوم با الهام از فصل قبل موضوع «زندگی یا «زنده» گی» را در چهار صفحه مفصل به آن پرداخته شده است به‌نحوی‌که در نگاشت چهارم به موضوع «آری! مسلمانی، چگونه زیستن است» رسیده است و با کمک فصل قبلی نویسنده توانسته است که نظریات علمی خود را در این باب مطرح کند.

 

پنجمین عنوان نگاشت های این کتاب در بیان نویسنده آن به عنوانی همچون «منِ مسلمان در دنیای مدرن؟!» اختصاص یافته است به‌نحوی‌که در نگاشت بعدی یعنی نگاشت ششم بحثی تحت عنوان «و این است داستان زندگی ما» جایگاه بحث را به خود اختصاص می‌دهد.

 

نویسنده این کتاب تمام این نظریات علمی خود را که در خلل نگاشت ها در عناوین مختلف مطرح کرده بود در نگاشتی تحت عنوان «رهبرم نگاشت»  تمام این نظریات خود را در چند صفحه خلاصه می‌کند به‌نحوی‌که نوشتن این کتاب را در گفتمان معظم رهبری می‌داند و تبعیت از گفتمان‌های ایشان را تنها راه نجات زندگی به سبک زیست اسلامی می‌شناسد.

 

این کتاب در 48 صفحه با تیراژ هزار نسخه و قیمت 3000 تومان از سوی انتشارت رسول اعظم (صلی الله علیه و آله) در اختیار همه علاقه‌مندان به موضوع سبک زندگی اسلامی قرار گرفته است./921/ن602/ق 

ارسال نظرات