۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۲۵۷۳۵۳
فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن:

تجاوز عربستان سعودی مانع از ثمردهی گفت‌وگوهای داخلی یمن شد

خبرگزاری رسا ـ فرستاده سابق سازمان ملل اعلام کرد که اگر عربستان مبادرت به تجاوز نظامی به خاک یمن نمی‌کرد، گفت‌وگوهای سیاسی در این کشور به نتیجه مطلوبی رسیده بود.
جمال بن عمر فرستاده سابق سازمان ملل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمال بن عمر، فرستاده سابق سازمان ملل در یمن، در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که گزارش تفصیلی خود از روند گفت‌وگوهای دور پیشین در این کشور را به سازمان ملل متحد داده است و به وضوح تشریح کرده است که دور مذاکرات در این کشور در آستانه توافق بین تمام گروه‌ها و احزاب بود که تجاوز عربستان این اتفاق را برهم زد.
      
این مقام مسوول سابق در یمن تصریح کرد که عملیات نظامی عربستان در یمن گفت‌وگوها را از مسیر اصلی منحرف کرده و رسیدن به راه حل سیاسی را دشوار نمود.
 
 
این دیپلمات مغربی به مفاد تفاهم نامه پیشین اشاره کرد و افزود: در گفت‌وگوهای پیشین، انصارالله پذیرفته بود که اداره مناطق تحت سیطره خود را به نیروهای امنیتی حکومتی واگذار کند و در تقسیم قدرت میان طرف‌های سیاسی دخیل همکاری‌های لازم را به عمل آورد.
   
جمال بن عمر در ادامه به اقدامات با بخردانه منصور هادی، رییس جمهور مستعفی یمن اشاره کرد و افزود: منصور هادی با فرار به عدن و فتنه افروزی در آن استان و پس از آن رفتن به عربستان و ایجاد اختلاف و تفرقه میان نیروهای داخلی یمن، انصارالله را وادار کرد که دیگر برای رییس جمهور خائنی چون او هیچ جایگاه سیاسی در این کشور قائل نباشد و این مساله کار را پیچیده تر می‌کند./1321/ب903/ک

ارسال نظرات