۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۳
کد خبر: ۲۵۷۳۷۵

اخبار کوتاه فرهنگی کاشان

خبرگزا ری رسا ـ برگزاری جلسه گفتمان های دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان، تجلیل از برگزیدگان طرح قرآنی چشمه های جاری و برگزاری کارگاه مهارت افزایی معلمان قرآن نهضت سوادآموزی کاشان عناوین اخبار کوتاه کاشان است.
اخبار كوتاه فرهنگي

به گزارش خبر نگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید رضا واجدی استاد گفتمان های دینی اداره تبلیغات اسلامی کاشان در جلسه گفتمان های دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان در جمع دانش آموزان این شهرستان گفت: در قرآن کریم آنچه در موضوع حقوق انسانی است، بین زن و مرد تفاوتی نیست بلکه تفاوت تنها در حوزه تکالیف و احکام شرعی است.

 

وی حضرت زهرا(س) را الگوی تمام عیار من یا روح انسانی دانست و خاطر نشان کرد: اگر شخصیت حضرت زهرا(س) را بررسی کنیم در زمینه تکالیف همسرداری الگوی همسران، در تکالیف فرزندی الگوی فرزندان، در تکالیف مادری الگوی مادران و در تکالیف ولایت پذیری الگوی ولایت مداران است و این به جهت شخصیت قرآنی آن بزرگوار است. 

 

استاد گفتمان های دینی اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: در قرآن کریم آنچه در موضوع حقوق انسانی است، بین زن و مرد تفاوتی نیست بلکه تفاوت تنها در حوزه تکالیف و احکام شرعی است.

 

واجدی در ادامه یاد آورشد: حضرت زهرا (س) در زمینه حقوق انسانی الگوی همه مردان و زنان عالم است و در زمینه تکالیف زن، الگوی زنان عالم است.

 

وی با ذکر مثالی از تخم مرغ برای فهم بهتر مطلب برای دانش آموزان گفت: لایه بیرونی و پوسته تخم مرغ دور ریختنی است اما زرده آن منفعت بخش است، جسم و تن انسان هم با انقطاع روح در زیر خاک می پوسد اما من حقیقی که همان روح است به مثابه زرده تخم مرغ تقویت بخش فضائل و کمالات انسانی است و جاودانه خواهد بود.

 

شایان ذکر است، در پایان این نشست، سید رضا واجدی استاد گفتمان های دینی اداره تبلیغات اسلامی کاشان به پرسش های دانش آموزان در زمینه سبک زندگی اسلامی پاسخ گفت.

 

تجلیل از برگزیدگان طرح قرآنی چشمه های جاری در خانه قرآن استرک کاشان

 

طی مراسمی، از برگزیدگان طرح چشمه های جاری خانه قرآن روستایی بقیه الله الاعظم روستای استرک تجلیل شد.

 

در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان و سید عبدالرضا تولیت کارشناس قرآنی این اداره برگزار شد، از علی اصغر عطایی، حمیدرضا وزوانی، علیرضا فقدانی، محمدحسین صانعی، محمدرضا فقدانی و محمدمهدی عاری به‌عنوان برگزیدگان بخش برادران این طرح با اهدای هدایایی تجلیل شد.

 

همچنین در این مراسم از زهرا طحان، اسما طحان و مرضیه عطاری به‌عنوان نفرات برگزیده بخش خواهران این طرح با اهدای هدایایی تجلیل شد.

 

طرح قرآنی چشمه های جاری با محوریت حفظ سوره ملک از 20 اسفند آغاز شد و تا 20 فروردین در خانه قرآن روستایی استرک کاشان ادامه داشت.

 

خانه قرآن روستایی بقیه الله الاعظم استرک کاشان از جمله خانه های فعال قرآن روستایی است که زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی کاشان به فعالیت می پردازد.

 

کارگاه مهارت افزایی معلمان قرآن نهضت سوادآموزی کاشان برگزار شد

 

کارگاه آموزشی مهارت افزایی روخوانی و روانخوانی معلمان قرآن نهضت سوادآموزی کاشان برگزار شد.

 

در این کارگاه که به همت اداره آموزش و پرورش کاشان و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، 30 معلم و مربی نهضت سوادآموزی کاشان آموزش های لازم را در زمینه تدریس روخوانی و روانخوانی قرآن کریم فراگرفتند.

 

سید عبدالرضا تولیت کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان و مربی این کلاس، در بخشی از تدریس خود، با اشاره به روایاتی در زمینه ارزش قرآن آموزی و تدریس قرآن خاطر نشان کرد: علت تقدّم «علّم القرآن» بر «خلق الانسان» در آیه شریفه قرآن کریم در سوره الرحمن، اهمیت آموزش و تدریس قرآن کریم است.

 

مسؤول دارالقرآن الکریم اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به برخی نکات تفسیری این آیه افزود: مضمون کلام خداوند در آیه مورد اشاره آن است که انسان را خلق کردیم تا تحت تعلیم قرآن قرار گیرد و این از باب عظمت و تشریف قرآن بر همه نعمت های ظاهری و معنوی در سوره الرحمن است و بر همین اساس، تعلیم قرآن کریم در رأس همه نعمت های بیان شده در سوره الرحمن قرار گرفته است.

 

تولیت، در بخش دیگری از این کارگاه آموزشی، به تحلیل و بررسی نقاط ضعف و قوت کتاب های آموزش قرآن نهضت سوادآموزی پرداخت و افزود: در فرایند تدریس قرآن کریم، مربیان قرآنی باید به سه اصل و کلید مهم توانمندسازی قرآن آموزان یعنی تفکیک، کلمه خوانی و عبارت خوانی در آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن دقت نظر داشته باشند./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات