۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۵۷۵۱۶

دیدار جانشین کمیته علمی اجلاس سراسری نماز با معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی با حضور در محل ستاد اقامه نماز با معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش این ستاد دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
دیدار جانشین کمیته علمی اجلاس سراسری نماز با معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت پژوهه دین، حجت الاسلام علی دارابی، مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی و جانشین کمیته علمی و پژوهشی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز به همراه تعدادی از اعضای دبیرخانه کمیته مزبور، با حضور در محل ستاد اقامه نماز، با منصور سرگزی معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش این ستاد دیدار و گفت‌وگو کرد.

  

در این نشست ابتدا حجت الاسلام علی دارابی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط کمیته علمی و پژوهشی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز و اظهار خرسندی از رضایت حجت الاسلام و المسلمین قرائتی از عملکرد دست اندرکاران این کمیته، گزارش مکتوب و تفصیلی مربوط به فعالیت های صورت گرفته توسط کمیته علمی و پژوهشی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز را که در دو مجلد و 472 صفحه تنظیم شده است را به آقای سرگزی تسلیم کرد.

  

در ادامه این نشست منصور سرگزی معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز ضمن خوشامدگوئی به حجت الاسلام دارابی و همراهان، همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در برگزاری اجلاس بیست و سوم نماز را باعث توفیقات و برکات زیادی برای ستاد اقامه نماز دانست و خاطر نشان کرد: این همکاری باید از سال ها قبل انجام می شد و در سال های آتی باید ادامه داشته باشد. زیرا ارتباط با مراکز ذیربط و تخصصی در موضوعات حوزه فرهنگ نماز، لازمه کار ما می‌باشد.

  

سرگزی ضمن تمجید از نشاط و پویایی کمیته علمی و پژوهشی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز، ادامه همکاری ستاد اقامه نماز و سازمان تبلیغات اسلامی را زمینه‌ساز تسری این نوع همکاری ها به صحن استان ها در راستای ساماندهی شعبات استانی ستاد اقامه نماز دانست و گفت: این مهم تنها یکی از برکات همکاری ما در سال قبل بوده است.

  

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز، ضمن دعوت از سازمان تبلیغات اسلامی برای مشارکت در برگزاری بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز افزود: اجلاس بیست و چهارم نماز در استان قزوین و در شهریور ماه یا مهر ماه سال جاری و با هدف بازنگری عملکرد ستاد اقامه نماز در اجرائی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول بیست و سه سال گذشته برگزار خواهد شد.

 

سرگزی با اشاره به پیش نیازهای بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز اضافه کرد: طبیعتا در این زمینه دو پیمایش میدانی انجام خواهد شد: 1- مسؤولیت شناسی دستگاه ها. 2- چیستی بازخورد فعالیت 23 سال گذشته ستاد اقامه نماز در بین مردم و در جامعه.

  

معاون ستاد اقامه نماز در پایان سخنانش و در تشریح برنامه های این ستاد در سال 1394، برنامه های ستاد اقامه نماز در سال جاری را مسجد محور دانست و افزود: احیاء نماز جماعت صبح، احیاء مساجد در روستاها و احیاء نمازخانه ها در تمامی اماکن عمومی شهری با بهره مندی از سرمایه های ارزشمند سازمان تبلیغات اسلامی مانند روحانیون محترم مستقر و...، احیاء نماز در بیمارستان ها برای بیماران، خصوصا با آموزش احکام ویژه نماز بیمار به بیماران و پرستارانی که در این مهم به بیمار کمک می کنند توسط اساتید محترم معرفی شده از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و ارائه بسته تجهیزات کامل مورد نیاز برای نماز بیماران و احیاء نماز در سیصد و ده بازار سراسر کشور از جمله برنامه های ستاد اقامه نماز در سال 1394 می باشد که در جهت اجرای هر چه بهتر این برنامه ها حتما جلساتی را با سازمان تبلیغات اسلامی بویژه معاونت پژوهشی و آموزشی آن خواهیم داشت.

  

در پایان این نشست حجت الاسلام و المسلمین علی دارابی ضمن استقبال از پیشنهاد سرگزی مبنی برادامه نشست های مشترک سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد اقامه نماز در تشریح شبکه مویرگی سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان ظرفیت بسیار مناسبی برای نیل ستاد اقامه نماز به اهداف مقدس خود، یادآور شد: مراکز استانی سازمان تبلیغات اسلامی، دفاتر شهرستانی سازمان، کانون های فرهنگی وابسته، جامعه مداحان، هیئات مذهبی و همچنین بخش پژوهشی سازمان و مرکز داده های دینی به عنوان بازوان ستاد اقامه نماز برای تسریع در دستیابی به اهداف و پرهیز از موازی کاری، آماده همکاری می باشند./998/د101/س

ارسال نظرات