۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۵۷۷۵۶

سفیر آمریکا با سید عمار حکیم دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار سفیر آمریکا در بغداد، نقش نیروهای بسیج مردمی در آزادسازی مناطق از لوث داعش را پررنگ خواند.
سيد عمار حکيم و استوارت جونز سفير آمريکا در بغداد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، استوارت جونز سفیر آمریکا در عراق شب گذشته با حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی این کشور در بغداد دیدار و گفت وگو کرد.

 

حکیم در این دیدار بر لزوم حمایت از بسیج مردمی تأکید کرد و گفت: نیروهای بسیج مردمی مورد هجمه ظالمانه ای قرار گرفته اند و همگان وظیفه دارند از این نیروها حمایت کنند.

 

وی افزود: بسیج مردمی نقش بسیار مهمی در پیروزی های بدست آمده در جنگ علیه تروریسم ایفا کرده و با همکاری نیروهای ارتش و پلیس و عشایر و پیشمرگ در حال آزادسازی مناطق اشغال شده است.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی، استفاده از برهه کنونی برای تحکیم وحدت سیاسی و ملی را مهم دانست و تصریح کرد: جنگ با داعش تنها یک نزاع امنیتی نیست بلکه در کنار تدابیر نظامی به برنامه ریزی اقتصادی و توسعه نیازمند است.

 

حکیم در پایان خاطر نشان ساخت: مصالحه ملی دارای پایه هایی است که شناسایی طرف مقابل، کیفیت مذاکره، موارد مورد بحث و ضمانت های اجرایی را شامل می شوند./980/ب902/د

ارسال نظرات