۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۲۵۸۰۷۳
استاد حوزه و دانشگاه:

تجاوز عربستان به یمن در راستای تکمیل پازل تسلط صهیونیست بر منطقه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که حمله عربستان به یمن در جهت استمرار التهاب آفرینی استکبار جهانی و در راستای تکمیل پازل تسلط صهیونیست ها بر منطقه صورت گرفته است.
يمن

حجت الاسلام احسان اصولی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، داعش را زاده تفکر عربستان دانست و گفت: استکبار برای مقابله با نفوذ اندیشه مقاومت و بیم از جبهه ضد استکبار به یمن حمله کرده است، چرا که ایران نفوذ فکری و معنوی و پشتیبانی های سیاسی و مشورتی برای انقلاب یمن دارد.

 

وی افزود: داعش، زائیده همان تفکر آل سعود است که سال ها بر حرمین شریفین و منابع نفتی عربستان حکومت پیدا کرده اند، از این رو بررسی عملکرد داعش در سال های اخیر و پشتیبانی عربستان از داعش در یمن، نشان می دهد که همه این اقدامات در جهت اهداف استکبار جهانی است.

 

حجت الاسلام اصولی با اشاره به این که حمله به یمن در ادامه تسلط تفکر سلفی بر منطقه است، افزود: دشمن برای مقابله با نفوذ اندیشه مقاومت و بیم جبهه ضد استکبار به یمن حمله کرده است، چرا که ایران نفوذ فکری و معنوی و پشتیبانی های سیاسی و مشورتی برای انقلاب یمن دارد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: تجاوز عربستان به نیابت از آمریکا و با پشتیبانی مستقیم این کشور و به روش صهیونیست ها که تخریب زیرساخت ها است انجام می شود، چرا که آنها همان اقدامات تروریست ها در سوریه، عراق و لیبی را انجام می دهند،از این رو اقدامات عربستان در راستای تکمیل پازل سلطه صهیونیست بر منطقه تحت نفوذ فکری و معنوی ایران اسلامی انجام می شود.

 

وی با اشاره به این که به فرمایش رهبر معظم انقلاب پوزه عربستان در یمن به خاک مالیده خواهد شد، گفت: بر اساس وعده قرآن، حق ماندگار و باطل نابود شدنی است و  پیروزی از آن مردم یمن است.

 

اقدامات سیاسی، روشنگری و بیداری ملت ها عامل پیروزی در برابر استکبار است

حجت الاسلام اصولی، ایران و کشورهای همسو با اهداف سیاسی ایران اقداماتی را برای حل بحران یمن انجام داده اند که البته در خیلی از موارد با اقدامات بازدارنده عربستان مواجه شده اند که جلوگیری از فرود هواپیمای ایرانی در یمن جهت کمک رسانی به مردم این کشور از این موراد بازدارنده آل سعود است.

 

وی تأکید کرد: علاوه بر اقدامات سیاسی و روشنگری های ایران برای مردم یمن، بیدار شدن ملت های منطقه یکی از عوامل مهم پیروزی در برابر استکبار است و از طرفی قطع دست های تفرقه افکن در ایجاد اختلاف بین شیعه وسنی می تواند مفید واقع شود.

 

حجت الاسلام طلوعی گفت: با صلاح دید سران نظام می توان با اقداماتی مانند مستشاری و کمک های نظامی به مردم یمن کمک کرد، همانطور که در سوریه و عراق این اقدامات صورت گرفته است./1307/ت302/ح

ارسال نظرات