۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۵۸۱۷۹

کمیسیون آزادی‎ مذاهب آمریکا از نقض حقوق شیعیان در بحرین انتقاد کرد

خبرگزاری رسا ـ کمیسیون آزادی‎های مذاهب آمریکا به انتقاد از اقدامات آل‎خلیفه پرداخت و خاطرنشان ساخت: حکومت بحرین مانع از بازسازی مساجد تخریب شده می‎شود.
تخريب مساجد در بحرين


به گزارش خبرگزاری رسا، کمیسیون آزادی‎های دینی آمریکا امروز در گزارش سالانه خود به وضعیت اسفبار نقض حقوق شیعیان در بحرین اشاره کرد و گفت: آل‎خلیفه در سال گذشته بر خلاف توصیه‎های نمایندگان سازمان بین المللی حقوق بشر شیعیان زیادی را بازداشت کرده و در فشار شدید قرار داده است.


این مرکز افزود: حکومت آل‎خلیفه به مردم اجازه نمی‎دهد که مساجد تخریب شده در سال 2011 میلادی را در محل اصلی خودش بازسازی کند.


در این گزارش آمده است: بازداشت حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین و اخراج حجت الاسلام شیخ حسین نجاتی از این کشور اقدامی سیاسی و در جهت نقض آزادی دینی در بحرین است.


مرکز آزادی‎های دینی آمریکا با توجه به روز جهانی کارگر خاطرنشان ساخت: حکومت آل‎خلیفه صدها تن از شیعیان را از کار اخراج کرده و اجازه بازگشت به شغلشان را نمی دهد.

 

در این گزارش نوشته شده است: آل‎خلیفه در حالی به اقدامات ضد مذهبی خود ادامه می‎دهد که شیعیان در بحرین از دستیابی به منصب‎های کلیدی مانندمنع می‎شوند./994/ب901/د

ارسال نظرات