۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۲۵۸۲۱۷
نیویورک‌تایمز خبر داد:

آمریکا با افزایش فروش سلاح از نگرانی کشورهای عربی برای توافق با ایران می‌کاهد

خبرگزاری رسا ـ یک روزنامه آمریکایی گزارش داده واشنگتن در حال بررسی راهکارهای کاستن از نگرانی کشورهای عربی از توافق هسته‌ای با ایران است.
ايران

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، کاخ سفید در تلاش برای یافتن راه‌هایی برای دادن اطمینان خاطر به متحدان عربی خود در نشست کمپ دیوید در ماه جاری و کاستن از نگرانی‌های آنها درباره برنامه هسته‌ای ایران است.

 

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز روز جمعه گزارش داد مقامات کاخ سفید، پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا در روزهای گذشته دیدار و درباره راهکارهای مختلف، از برگزاری مانورهای آموزشی مشترک بین ارتش‌های آمریکا و کشورهای عربی تا فروش بیشتر سلاح به آنها جهت اطمینان خاطر آنها را مورد بحث قرار داده‌اند.

 

به نوشته این روزنامه آمریکایی در یک ضیافت شام با حضور اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا که حدود دو هفته پیش برگزار شد، وزیر دفاع آمریکا از گروهی از متخصصان خاورمیانه درباره روش‌های ممکن برای کاستن از نگرانی کشورهایی نظیر عربستان سعودی، امارات و قطر نظرخواهی کرده است.

 

یکی از گزینه‌هایی که دولت در حال بررسی آن است، امکان قرار دادن عربستان سعودی و امارات در فهرست "متحدان اصلی غیرناتو" است. قرار گرفتن این دو کشور در فهرست مذکور با کاستن از محدودیت‌های فروش سلاح به آنها، امکان فروش بیشتر به آنها را فراهم می‌کند. /982/د101/ک

ارسال نظرات