۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۲۵۸۳۳۷
مدیر مدرسه علمیه آیت الله ایروانی:

کسانی به پیروزی و سعادت می رسند که تمام دارایی شان را در راه خداوند هزینه کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام وفسی با بیان این‌که نخستین قدم در عرفان، بیداری است، گفت: قبل از آن‌که قیامت ما را بیدار کند، خودمان بیدار شویم، زیرا آن روز بسیار دیر است و پیروزی و سعادت از آن کسانی است که در راه خدا همه چیزشان را می دهند.
حامد وفسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حامد وفسی، مدیر حوزه علمیه آیت الله ایروانی، عصر شنبه دوازدهم اردیبهشت در مسجد چهارده معصوم محله امامزاده حسن(ع)، گفت: معتکفان گرامی در ایام اعتکاف به مطالعه کتب معارف بپردازند و تلاش کنند در فرصتی که برایشان پیش آمده با قرائت قرآن و تدبر در آیات الهی به مفاهیم عمیق آن پی ببرند، زیرا که قرآن نور است و مطالعه آن در زندگی انسان تأثیر مثبت می گذارد.


استاد اخلاق با اشاره به دسیسه‌ها و ترفند‌های شیطان برای گمراه کردن انسان، گفت: ورود به راه خدا بسیار آسان است، اما ماندن در این مسیر بسیار مشکل است، زیرا که شیطان مسیری بسیار هموار و پر از زرق و برق را به انسان معرفی می کند و همانند انسانی که از یک سرازیری پایین می آید راهی را پیش پای انسان قرار می دهد که او را از راه اصلی، که همان راه سعادت است دور کند.


مکاتب انحرافی بسیاری در حال شکل گیری است

حجت الاسلام وفسی گفت: در دنیای امروز که هر از گاهی ادیان و مکاتب جدیدی ظهور می کنند، باید مراقب بود تا اسیر این تفکرات انحرافی نشد، زیرا قطعا در پس این ادیان دست‌های شیطان پنهان شده که می خواهد ایمان فرد را از او بگیرد و به او یک دنیای خیالی که پر از توهم است را تحویل دهد.


وی افزود: جهان غرب با اتکا به قدرت رسانه ای خود و با جادوی تصویر قدرت اندیشه را از انسان امروز گرفته و به جای آن او را به فضایی متوهم برده، تا او دیگر فکر نکند و در عالم رویا همانند ابر قهرمانان هالیوودی با دشمنان خیالی بجنگد و آنقدر در این فضا پیش برود که نه تنها خدا فراموش کند، بلکه خودش را نیز فراموش کند و در نابودی مطلق فرو برود.


حجت الاسلام وفسی با اشاره به اینکه برای سعادتمند شدن ابتدا باید آمادگی داشت و سپس با امتحان در مسیر پیروزی پیش گام برداشت، گفت: شیطان در مرحله نخست که همان امادگی است انسان را حتی کمک می کند اما بدلیل اینکه تنوع های رفتاری انسان را می شناسد، او را در مسیری پیش می برد که فرد به آن علاقه دارد و کم کم او را از مسیر اصلی جدا می کند و انسان را در راهی می اندازد که دیگر نمی تواند از آن برگردد، مگر آنکه خدا کمکش کند.


وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) گفت: پیامبر در یکی از سخنرانی‌هایشان فرمودند، «زمانی که انسان متولد می شود، خداوند یک شیطان مشابه او می آفریند»، در همین زمان فردی با حالت تمسخر به پیامبر عرض کرد «پس شما هم شیطانی به قرینه خود دارید» پیامبر اینگونه فرمودند که، «بله، من هم یک شیطان در کنار خود دارم اما، با عمل و رفتار خود کاری کردم که او اسلام بیاورد».


مدیر مدرسه علمیه آیت الله ایروانی در پایان سخنان خود با بیان این‌که نخستین قدم در عرفان، بیداری است، گفت: قبل از آن‌که قیامت ما را بیدار کند، خودمان بیدار شویم، زیرا آن روز بسیار دیر است و پیروزی و سعادت از آن کسانی است که در راه خدا همه چیزشان را می دهند./9598/پ202/ح

ارسال نظرات