۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۲۵۸۶۰۷
آیت الله صفایی بوشهری:

اعتکاف فرصتی برای مهار نفس است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: اعتکاف یعنی درخانه خدا بست نشستن و فرصتی است برای اینکه انسان مشکلات نفس خود را حل کند.
جلسه تفسير قرآن آيت الله صفايي بوشهري در بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر شب گذشته در جمع خواهران معتکف هیات فاطمیون در مسجد امام‌حسین(ع) بوشهر مشکلات انسان را برشمرد، و گفت: انسان دارای دو مشکل در زندگی دنیایی است که مربوط به نفس خود و مشکل در محیط و زندگی خود است.

 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه انسان در حالت های جاهلانه، غفلت و عمدتا در ارتکاب گناه خود مقصر است، اظهار داشت: قرآن در همین راستا توصیه هایی برای مواظبت از نفس سفارش کرده است.

 

وی تصریح کرد: کسی که خوف خدا دارد نفس خود را کنترل می کند و نفس را از گناه باز می دارد که این نفس لایق بهشت است.

 

آیت الله صفایی بوشهری با ذکر اینکه فضای دنیا از نداری ها، مشکلات و بیماری تشکیل شده است، افزود: یک راه وجود دارد که انسان از این همه مشکلات رها و این گرفتاری ها رفع شود و آن مدیریت و حاکم شدن بر نفس است.

 

وی با بیان اینکه هرانسانی به درگاه خداوند نزدیک شد پروردگار دعای او را به اجابت می رساند افزود: اعتکاف یعنی درخانه خدا بست نشستن و فرصتی است برای اینکه انسان مشکلات نفس خود را حل کند.

 

وی با بیان اینکه غیبت و لقمه حرام توفیقات الهی را از انسان سلب می کند یادآور شد: وقتی انسان به درب خانه خداوند رفت خداوند خود مشکل او را برطرف می کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان توبه از گذشته و عصیان، عهد برای با خدا بودن و کسب روزی حلال را سه عمل برای قبولی دعا ذکر کرد.

 

در ادامه مصطفی سالاری استاندار بوشهر در این مراسم  معنوی از حضور جوانان معتکف ابراز خرسندی کرد و گفت: حضور جوانان نشان از پایبندی و اعتقادات در مجالس مذهبی است./833/پ202/ب4

ارسال نظرات