۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۲۵۸۷۸۱
مدیر مدرسه امام باقر قم:

حفاظت از حریم ولایت خط قرمز سیره حضرت زینب است

خبرگزاری رسا ـ حضرت زینب(س) از شب یازدهم مسؤولیت چندین فرزند غم‌ دیده را به دوش ‌گرفت و برای سالم رساندن امام چهارم شیعیان مجاهدت‌ها ‌کرد که تاریخ در تحلیل آن عاجز مانده است؛ سخنرانی چند سطری آن حضرت در مجلس کوفه تمام داستان را به نفع جریان ولایت تغییر داد.
حجت‌الاسلام سيد محمدصادق حجازي

حجت‌الاسلام سید محمدصادق حجازی، مدیر مدرسه امام باقر(ع) قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که حضرت زینب (س) در خانه حضرت امام علی(ع) به دنیا آمد و تولد در چنین خانه‌ای که جبرئیل در آن رفت‌وآمد می‌کرد این بانوی بزرگوار را از هر نظری به بالاترین حد کمال رساند، گفت: حضرت زینب(س) در اولین سال‌های عمر مبارکشان مصیبت‌هایی دیده‌اند که ایشان را ام‌مصائب خوانده‌اند.

 

حجت‌الاسلام حجازی با اشاره به این‌که حضرت  زینب (س)  در بدو تولد در آن واقعه مشهور با سکوت معنادار خود در دامن امام حسین (ع) به بشریت چگونه زیستن را آموخت، اظهار کرد: حضرت زینب (س) 3 سال داشتند که جد بزرگوارشان حضرت رسول اکرم (ص) را از دست دادند.

 

وی افزود: ایشان بنا به روایات بعد از گذشت 75 تا 95 روز از شهادت جد بزرگوارشان مادر بزرگوارشان حضرت فاطمه زهرا (س) را از در آن کودتای شوم از دست دادند.

 

مدیر مدرسه امام باقر(ع) قم با بیان این‌که مادر گرامی ایشان حضرت زهرا (س) در آن کودتای دشمن برای حفاظت از حریم ولایت در آن حالت آسیب‌دیدگی جسمی پس از به هوش آمدن سراغ حضرت امیر(ع) را گرفتند و حضرت زینب(س) در این واقعه از مادر حفاظت از حریم ولایت را در مصائب آموختند، عنوان کرد: حضرت زینب مصیبت‌های زیادی را در همین سال زندگی خود دید.

 

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) در این مصائب ابتدای زندگی، مردم  و اجتماع را از نظر ایمان و اعتقاد شناختند و همین مسائل آن حضرت را برای بحران‌های بزرگ تاریخ آماده کرد.

 

حجت‌الاسلام حجازی با اشاره به این‌که حضرت زینب(س) بعد از شهادت حضرت امیرمؤمنان(ع) و امام حسن مجتبی(ع) که فکر ترور امام حسین(ع) در فکر پلید دشمن بود با آن حضرت به مدینه هجرت کردند، اظهار داشت: در واقعه کربلا بزرگ‌ترین مصائب را حضرت زینب تحمل کرد.

 

وی با اشاره به وقایع کربلا در خصوص مصائبی که از ایشان در مقاتل آمده است، ابراز کرد: حضرت زینب (س) تا شب عاشورا به یک شیوه خاصی غم دید و به یک روش خاص  زندگی کرد ولی از ظهر روز دهم که امام حسین (ع) به شهادت رسید زندگی حضرت زینب(س)  نیز عوض شد.

 

وی افزود: شب عاشورا حضرت زینب نزد امام حسین (ع) آمد و پس از صحبت‌هایی بی‌هوش شد اما صبح یازدهم داستان به شکل جدی عوض شد.

 

مدیر مدرسه امام باقر (ع) قم با بیان این‌که از شب یازدهم که مسؤولیت چندین فرزند غم‌دیده را باید به دوش می‌گرفت و برای سالم رساندن امام چهارم شیعیان باید مجاهدت‌هایی می‌کرد که تاریخ در تحلیل آن عاجز مانده است، عنوان کرد: سخنرانی چند سطری حضرت زینب(س) در مجلس کوفه تمام داستان را به نفع جریان ولایت تغییر داد.

 

وی ادامه داد: در مجلس کوفه وقتی طبل‌ها شروع به نواختن کردند به‌نحوی‌که تصرف حضرت زینب(س) در ایجاد سکوت محض تاریخ را به تأمل در این خصوص وادار کرده است.

 

حجت‌الاسلام حجازی با اشاره به این‌که حضرت در این جلسه شاید کمتر از چند سطر خطابه، تمام حکومت جور را درمانده کرد، اظهار داشت: اینجا بود که عبیدالله ظالم با آوردن سربریده امام حسین(ع) حضرت را وادار به  سکوت کرد./921/پ202/ی

ارسال نظرات