۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۵۸۸۵۸

حضور آستان قدس رضوی با بیش از دو هزار و پانصد عنوان محصول در نمایشگاه کتاب تهران

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، مؤسسات فرهنگی و انتشاراتی آستان قدس رضوی، بیش از دو هزار 775 عنوان کتاب به علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی عرضه می‌کنند.
آستان قدس رضوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی، دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی اظهار کرد: آستان قدس رضوی همچون سال‌های گذشته در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در کنار سایر ناشران داخلی و خارجی به عرضه کتب و محصولات فرهنگی خود می پردازد.

 

وی افزود: به‌نشر، بنیاد پژوهش‌های اسلامی، مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه امام رضا علیه السلام، مؤسسه آفرینش‌های هنری، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد و بنیاد فرهنگی رضوی، از جمله مؤسسات آستان قدس رضوی هستند که در این نمایشگاه حضوری فعال دارند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی تصریح کرد: در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب، آستان قدس رضوی در نظر دارد کتاب‌‌های منتشره در سال 93 و منتخبی از آثار برجسته و برگزیده سال‌های گذشته را به نمایش بگذارد.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به بهره‌مندی فرهنگی و علمی مؤثر از ویژگی‌های منحصر به فرد بزرگترین رویداد فرهنگی کشور گفت: ایجاد تعامل و زمینه‌های همکاری برای پژوهشگران برجسته، ناشران و مراکز فرهنگی  و بهره‌مندی علمی از جمله اهداف آستان قدس رضوی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

 

وی افزود: در نمایشگاه امسال راهبردهایی مانند اهمیت حضور همه جانبه، هماهنگی مؤسسات، عرضه شایسته آثار و محصولات فرهنگی، معرفی دستاوردها و فعالیت‌ها در قالب برنامه‌ رونمایی آثار و ... مدنظر قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی به فعالیت‌های جانبی آستان قدس رضوی در خلال برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای ارائه فعالیت‌های فرهنگی و علمی منسجم در سرای اهل قلم نمایشگاه، برگزاری نشست های خبری  و علمی با حضور مدیران عامل مؤسسات فرهنگی، رونمایی از آثار موسسات فرهنگی و توزیع سالنامه نشر آستان قدس رضوی و... از جمله این برنامه‌هاست.

 

وی با اشاره به حضور موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی در 5 غرفه و 250 متر فضا در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تصریح کرد: به نشر در سه حوزه کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی با مجموع دو هزار جلد کتاب در سه غرفه مجزا با 205 متر فضا حضور فعال دارد.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، 700 عنوان کتاب عرضه می‌شود، افزود: 113 عنوان کتاب از تازه‌های نشر بنیاد پژوهش‌های اسلامی و 100عنوان کتاب برگزیده در یک غرفه با متراژ 33متر مربع در شبستان مصلای بزرگ تهران به نمایش گذاشته می‌شود.

 

رونمایی از چند اثر رضوی

وی گفت: رونمایی از دوکتاب «نسب شناسی مسلمان» و «کتاب شناسی ابن آشوب» و برگزاری نشست علمی با حضور مؤلفان و محققان بنیاد پژوهش‌های اسلامی در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب از دیگر برنامه‌های حاشیه‌ای و فرهنگی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز در بخش دانشگاهی با عرضه 75 عنوان کتاب  در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد و از ‌کتاب‌های «کودک و نوجوان و تربیت جنسی»، «جوان و تربیت جنسی» و «خانواده و تربیت جنسی»  رونمایی می شود./1308/د102/ق

ارسال نظرات