۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۵۹۰۸۹
با موضوع خداشناسی از منظر امام رضا؛

کتاب «شرح بی نهایت» منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «شرح بی نهایت» از مجموعه کتاب های «ره توشه» با موضوع خداشناسی از منظر امام رضا علیه السلام چاپ و منتشر شد.
کتاب شرح بي نهايت

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی با چاپ و انتشار کتاب «شرح بی نهایت» و با به کارگیری روایتی از امام هشتم علیه السلام سعی کرده است مباحث خداشناسی را با زبانی ساده ودر قالب های جدید ارائه دهد.

 

کتاب «شرح بی نهایت» در چهار نوبت تجدید چاپ و در شمارگان پنج هزار نسخه تولید و منتشر شد.

 

مجموعه «ره‌توشه» در برگیرنده موضوعات متعددی درباره زندگی و سیره عالم آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم است که موضوعاتی از قبیل سیره سیاسی حضرت رضا علیه السلام، زندگی‌نامه آن حضرت، تحلیل دوران معاصر حضرت، توصیه‌های بهداشتی و درمانی امام رضا علیه السلام، مناظرات آن حضرت با علما و دانشمندان سایر ادیان، خداشناسی و امام‌شناسی از منظر ثامن الائمه علیه السلام، درس‌های زندگی از نگاه آن حضرت و دیگر موضوعاتی که مورد نیاز عموم افراد است، در این مجموعه گردآوری شده است.

 

«اقسام توحید»، «نشانه های خدا»، «گفت و گوهای توحیدی(مناظرات)»، «شبهات خداشناسی و پاسخ ها» و «پیامدهای توحید» از جمله عناوین فصل های این کتاب است.

 

موضوعات توحید ذاتی، توحید صفاتی، توحید افعالی، توحید عبادی، شاخه های فرعی توحید، نشانه های خدا در آسمان و زمین، دلایل خداشناسی، دلیل حدوث جهان، شبهاتی پیرامون آیات قرآن، شبهاتی پیرامون احادیث، تسلیم و رضا و پیامدهای اجتماعی از دیگر مطالبی است که در کتاب «شرح بی نهایت» آمده است.

 

هاشمی گفت: در این کتاب پاسخ سوالاتی همچون «آیا توسل به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه اطهار علیه السلام و شفاعت و کمک خواستن از آن ها با توحید منافات دارد؟» و « فرق بین اراده خدا و اراده مخلوقین چیست؟» با بهره گیری از آیات قرآن کریم و روایاتی از امام رضا علیه السلام تبیین شده است.

 

در بخشی از این کتاب آمده است: توحید محور معارف قرآن است، به صورتی که می توان گفت همه‌ معارف قرآن از توحید سرچشمه می گیرد و اگر معارف قرآن را بخواهیم به یک اصل بازگردانیم، آن اصل همان توحید است، از این روست که امام رضا علیه السلام سفارش می کنند که توحید را از قرآن بیاموزید.

 

شایان ذکر است کتاب «شرح بی نهایت» از مجموعه «ره توشه» به قلم دکتر محمد علی رضایی اصفهانی و با تهیه و تدوین اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی نشر شده است./1308/د102/ق

ارسال نظرات