۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۵۹۱۵۸
آیت‌الله شبستری:

دولت اهتمام ویژه‌ای نسبت به بودجه‌های فرهنگی داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهد شبستری با بیان این‌که دولت باید اهتمام بیشتری نسبت به بودجه‌های فرهنگی داشته باشد، گفت: متأسفانه بودجه دولتی برای ورزش وجود دارد، اما برای مسائل فرهنگی و مساجد بودجه‌ای در نظر گرفته نشده است که این جای تأسف دارد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در آیین افتتاح مسجد شهدای عاشورا با آرزوی توفیق برای بانیان مسجد عاشورا و تبریک افتتاح مسجد شهدای عاشورا، گفت: همان‌گونه که برای فراگیری علوم سه ابزار معلم،کتاب و کلاس لازم است، برای فراگیری معارف الهی نیز این سه ابزار لازم است.

 

وی ادامه داد: معلمان معارف دینی انبیای الهی هستند، با بعثت پیامبر اکرم(ص) بشریت از حیات حیوانی به مسیر حیات شرافتمندانه انسانی رو گردانده است، زندگی در دوران جاهلیت زندگی بدون فرهنگ و اقتصاد بود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زمان جاهلیت را می‌توان به زندگی حیوان تشبیه کرد، ابراز داشت: قبل از اسلام اعراب علاوه بر انحطاط فرهنگی از انحطاط اقتصادی نیز  رنج می‌بردند، نبی مکرم اسلام نه تنها بشریت را از منظر اخلاقی  نجات داده است، بلکه از نظر اقتصادی نیز عامل توسعه اقتصادی بوده است، توسعه اقتصادی در جهان بعد از اسلام صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه رسول الله(ص) از هر نظر معلم بشریت بوده و در چنین شرایط فرهنگی و اقتصادی مبعوث شده است، افزود: به برکت نبی مکرم اسلام(ص) انسان هایی که در جنگ و وحشی گری زیست می کردند به انسان هایی ایثار گر، مومن و الهی تبدیل شده اند.

 

امام جمعه تبریز تأکید کرد: بعد از پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع)، ولی فقیه زمان رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه ای که جانشین امام عصر(عج) است، معلم و آموزگار بشریت است.

 

وی افزود: عامل دیگر پیشرفت و درک فضائل، کتاب قرآن است، در این کتاب فرامین و احکام سعادت بخشی آمده است که لازم است به آن تمسک شود، صداقت و راستی باید در بین مسلمین باشد، اما می بینیم در کشور هایی مانند سوئد و سوئیس کذب معنا ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه لازم است تمام فرامین قرآن در جامعه اجرا شود، گفت: غرب دارای جهات مثبتی است، غرب چنین جهات مثبتی مانند فرهنگ، صداقت و توسعه اقتصادی و فناوری را از اسلام گرفته است، وجود باندبازی ها و ربا، بی اخلاقی ها و گران فروشی  در بازار اسلامی جای تأسف دارد و در جمهوری اسلامی جایی ندارد.

 

وی تصریح کرد: متأسفانه بودجه دولتی برای ورزش وجود دارد، اما برای مسائل فرهنگی و مساجد بودجه ای در نظر گرفته نشده است، این جای تأسف دارد، در ساخت مساجد بخشی از هزینه ها را باید دولت تامین کند، اما آرام آرام بودجه های فرهنگی حذف می شود و بودجه های دیگر بخش ها افزایش پیدا می کند، برای اجرای مسابقات شطرنج که در نظر برخی مراجع حرام است بودجه های میلیاردی خرج می شود.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به اینکه مساجد به عنوان کلاس هایی برای کسب علوم دینی و تربیت دینی است، خاطر نشان کرد: سپاه در زمینه آبادانی مساجد فعال است، در شرایط کنونی تهاجم فرهنگی مبتذل غرب که جوانان را به ابتذال می کشاند، لازم است اوقات فراغت جوانان در مسجد با برگزاری کلاس های اعتقادی و قرآن پر شود.

 

وی با بیان اینکه وجود مسجد در مناطق محروم  دارای اهمیت خاصی است، افزود: در مناطق زلزله زده بیشتر مکان ها آباد شده بود اما نسبت به مساجد توجهی نشده بود و در این راستا تلاش هایی انجام گرفت،  مسجد مکانی برای آرامش روحی است، منظور از آبادی مساجد تنها آبادی ساختمان مساجد نیست، حضور در مساجد باید پرشور باشد. /854/پ202/ح

ارسال نظرات