۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۵۹۱۷۴

ایران با ثبات ترین کشور خاورمیانه است

خبرگزاری رسا ـ یک رسانه چینی با اشاره به ثبات کنونی و وضعیت رو به رشد جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با سایر کشورهای منطقه خاورمیانه، ایران را کشوری با ثبات و لنگرگاهی مطمئن برای سرمایه گذاران خارجی توصیف کرد.
ايران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه خبری – تحلیلی «جونگ گوآ وانگ» در گزارشی با اشاره به ظرفیت های فراوان کشورمان در حوزه های اقتصادی و تجاری می نویسد: ایران به عنوان یک کشور سرشار از منابع نفتی و در اختیار داشتن 12 درصد از ذخایر انرژی جهان، بدون شک یکی از مهمترین بازیگران تحولات منطقه خاورمیانه محسوب می شود که در عرصه های مختلف تجارت بین الملل نقشی تعیین کننده دارد.

این گزارش می افزاید: ثبات کنونی و وضعیت اقتصادی مناسب این کشور، شرایط مناسبی را ایجاد کرده است که چین بتواند در طرح احیای جاده ابریشم، حساب ویژه ای بر روی ایران باز کند.

«جونگ گوآ وانگ» ادامه می دهد، در سال های گذشته و در نتیجه فشارهای آمریکا و اروپا به بهانه فعالیت های هسته ای ایران، اقتصاد این کشور تحت تاثیر قرار گرفت اما دستور کار دولت، رهایی از شرایط موجود و تمرکز بر توسعه اقتصادی با اتکای به مردم بود.

در ادامه این مطلب با اشاره به تلاش های مکرر دولت تدبیر و امید برای حل چالش های ایران و غرب در زمینه های مختلف آمده است: با روی کار آمدن دولت جدید ایران در ژوئن سال 2013 و انتخاب دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور، دستیابی به راه حلی مبتنی بر مذاکره و گفتگوی مسالمت آمیز برای حل بحران هسته ای ایران در دستور کار تهران قرار گرفت که نتایج آن امروز به خوبی قابل لمس است.

پایگاه خبری «جونگ گوآ وانگ» با بیان اینکه مذاکرات کنونی ایران و 1+5 به طور کلی یخ روابط تهران و غرب را آب کرده است، می افزاید: در حال حاضر ایران و غرب برای دستیابی به یک چارچوب کلی جهت رفع موارد اختلافی به توافقات خوبی دست یافته اند و در حال حاضر مذاکرات جزیی تر جهت توافق نهایی در حال انجام است که این موضوع روزنه هایی از امید را بر روی ناظران گشوده است.

این گزارش همچنین به ثبات کشورمان در منطقه خاورمیانه اشاره داشته و یادآور می شود؛ در شرایطی که هرج و مرج و چالش، بیشتر کشورهای خاورمیانه را در بر گرفته، چین باید از ثبات و وضعیت پایدار موجود در ایران جهت سرمایه گذاری در طرح های مربوط به احیای جاده ابریشم توچه ویژه داشته باشد.

این رسانه چینی زبان همچنین ایران را به «قاره سبز» و «لنگر ثبات» خاورمیانه توصیف کرده و بر لزوم تعمیق روابط پکن با کشورمان تاکید کرده است. /982/د102/ک

منبع: ایرنا

 

ارسال نظرات