معاون پژوهش حوزههای علمیه خواهران استان البرز تاکید کرد؛
ضرورت تقویت خودباوری پژوهشی در حوزههای علمیه خواهران
خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران استان البرز گفت: خودباوری پژوهشی و ایجاد نشاط علمی باید در میان خواهران طلاب تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، اعظم فرهاد کیایی معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران استان البرز، در نخستین دوره آموزشی ـ توجیهی مدیران تشکل های پژوهشی که بعدازظهر امروز در محل مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان البرز برگزار شد به اهمیت هسته های پژوهشی در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: هسته های پژوهشی با هدف هدایت، تعمیق و ارتقای مهارت های پژوهشی فارغ التحصیلان پژوهشگر و جذب و ساماندهی استعدادهای پژوهشی فارغ التحصیلان خواهران حوزوی سطح دو و سه در استان البرز در حال فعالیت است.
وی ادامه داد: بهره گیری از توانمندی علمی پژوهشی فارغ التحصیلان در گسترش فعالیت های پژوهشی، افزایش سهم حوزه های علمیه خواهران از فعالیت های پژوهش دینی و پاسخ گویی به سوالات شبهات، نیازهای فرهنگی، علمی و پژوهشی استانی و ملی از اهداف اصلی تشکیل هسته های پژوهشی است.
فرهادکیایی با بیان این که حضور اساتید دارای انگیزه و سابقه پژوهشی به عنوان استاد راهنما از شرایط تشکیل هسته های پژوهشی در حوزه های علمیه خواهران است، اظهار داشت: فعالیت هسته های پژوهشی با مسوولیت معاون پژوهش مدارس و تحت اشراف معاونت می باشد و وظیفه شناسایی و جذب اعضای هسته از میان فارغ التحصیلان را بر عهده دارد.
وی افزود: تشکیل هسته ها در قالب گروه های تعریف شده در حوزه علمیه، اخذ تعهد از اعضا نسبت به فعالیت تا پایان پروژه تحقیقی، ارزیابی عملکرد اعضای هسته، اتخاذ تصمیم در مورد همکاری و عضویت هسته در مجامع علمی پژوهشی، اتخاذ تصمیم مشارکت در اجرای طرح های علمی و پژوهشی با مجامع علمی پژوهشی، بهسازی و نوسازی هسته های پژوهشی در جهت اعضا و محتواهای پژوهشی از وظایف اصلی معاون پژوهش مدارس در تشکیل هسته پژوهشی است.
معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران استان البرز تصریح کرد: یکی از اعضای هسته به عنوان دبیر هسته که نسبت به سایر اعضا از توانمندی پژوهشی بالاتری برخوردار است انتخاب می شود بر این اساس تنظیم و ابلاغ دستور جلسات و مصوبات به اعضای هسته را بر عهده دارد.
وی به تعریف انجمن پژوهشی پرداخت و عنوان داشت: انجمن، تشکلی طلبگی است که در مراکز تخصصی و موسسات آموزش عالی حوزوی در چارچوب ضوابط و مقررات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران تشکیل می شود.
فرهادکیایی به خودباوری در پژوهش اشاره کرد و گفت: کانون، تشکلی طلبگی است که در جهت تقویت خودباوری مبتنی برخدا محوری و ایجاد نشاط علمی در طلاب در مدارس علمیه خواهران در چارچوب ضوابط و مقررات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با اهداف خاصی تشکیل می شود.
وی با بیان این که تعامل با سایر انجمن های مراکز و موسسات آموزش عالی از وظایف هسته مرکزی پژوهشی است، ابراز کرد: بررسی و تصویب برنامه های مرتبط با انتشار نتایج پژوهش های انجام شده در انجمن به صورت مکتوب، مجازی و همچنین بررسی گزارش های سنجش اثرگذاری و آسیب شناسی برنامه های انجمن از جمله فعالیت های هسته پژوهشی است.
معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران استان البرز در پایان به امتیازات اعضای انجمن و کانون اشاره کرد و بیان داشت: اولویت در به کار گیری و فعالیت در مراکز و موسسات پژوهشی حوزوی (پژوهشگاهها و پژوهشکدهها و...)، حمایت از تدوین و چاپ و نشر آثار پژوهشی، برخورداری از امتیاز ورود به مقاطع بالاتر و شرکت در نشست های علمی نیز از امتیازات اعضای انجمن پژوهشی است./801/پ202/ب4
ارسال نظرات