۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۲۵۹۲۱۸

تجاوز عربستان به یمن فرصتی برای فروش هرچه بیشتر سلاح آمریکایی

خبرگزاری رسا ـ در پی اعلام فرانسه مبنی بر آمادگی انجام معاملات تسلیحاتی با عربستان آمریکا نیز به تکاپو افتاد تا با دیدار با مقامات سعودی قراردادهای تسلیحاتی جدید با آل سعود منعقد کند.
محمد بن سلمان وزير دفاع عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بعد از اینکه فرانسه آمادگی خود را در زمینه انجام مبادلات تجاری تسلیحاتی با عربستان اعلام کرد مقامات آمریکایی نیز به فکر افتادند تا از این فرصت استفاده کرده و با فروش تسلیحات به عربستان گوی سبقت را از کشورهای اروپایی بربایند.


بر اساس آمار رسمی منتشر شده، تا کنون آمریکا در تجاوز عربستان و هم‌پیمانان وی به یمن نزدیک به 30میلیارد دولار سلاح به عربستان فروخته است.


رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که انتظار می‌رود اوباما در دیدار هفته آینده خود با مقامات عربستانی و سران شورای همکاری خلیج فارس، قراردادهای جدیدی برای فروش سلاح و تاسیسات دفاعی موشکی به عربستان منعقد کند.

 

عربستان در پی احتمال توافق هسته‌ای ایران فشار زیادی به مقامات آمریکایی وارد کرد تا این توافق صورت نگیرد و در مقابل آمریکا به عربستان اطمینان خاطر داد که تاسیسات دفاعی پیشرفته‌ای را در اختیار آنان قرار خواهد داد.

 

کارشناسان منطقه‌ای معتقدند که تمام اقدامات آمریکا مبنی بر ارتباط با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و به‌ویژه عربستان و اجرای رزمایش‌های مشترک، برای این است که آمریکا ضمن حفظ نفوذ خود در منطقه یکی از مشتریان خوب سلاح‌های خود را از دست ندهد./1321/ب902/ک

ارسال نظرات