۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۵۹۳۶۳
آیت الله هاشمی شاهرودی:

آل سعود به نام دین جنایت می کند/ دشمنی آمریکا حاصل تجربه تاریخی است نه توهم

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با محکوم کردن تجاوز نظامی آل سعود به یمن و کشتار مردم بی دفاع و مظلوم این کشور، شکل گیری جریان های تکفیری و تندرو را نتیجه انحراف مسلمانان از مسیر ترسیم شده توسط رسول الله(ص) دانست.
ديدار جمعي از معلمان و فرهنگيان تهران با آيت الله هاشمي شاهرودي ديدار جمعي از معلمان و فرهنگيان تهران با آيت الله هاشمي شاهرودي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی، نایب رییس مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار شماری از معلمان و فرهنگیان تهران، تعلیم و تربیت را مقوله ای مهم و دارای جایگاه برجسته در آموزه های دینی دانست و تاکید کرد: معلمی مسؤولیتی عظیم و ادامه رسالت انبیا و اولیای الهی است.
 
آیت الله هاشمی شاهرودی با تاکید بر این که امور تربیتی باید از دوران کودکی به صورت کاملا صحیح و اسلامی صورت گیرد والا در آینده در معرض آسیب خواهیم بود، ابراز داشت: امروز تهاجم های گوناگون فرهنگی و فکری علیه نظام و دین ما وجود دارد؛ فتنه هایی که دشمنان در خارج و داخل می کنند برای این است که سبب ما انحراف شوند.
 
وی کتاب خدا و اهل بیت را عامل جلوگیری از انحرافات و تضمین کننده سعادت دنیا و آخرت انسان دانست و با بیان این که هر چه داریم به برکت ثقلین است، گفت: در تربیت کودکان و دانش آموزان باید از این دو ثقل بهره گرفت.
 
آیت الله هاشمی شاهرودی افزود: ملت بزرگ ایران نیز در سایه عمل به ثقلین و با پیروی از حضرت امام توانستند رژیم شاهنشاهی را سرنگون کنند و نظام اسلامی را به پیروزی برسانند، مردم با همین روحیه در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به این که حضرت امام همه وجود خود را وقف اسلام و مردم کرده بود و از هیچ چیز واهمه نداشت و به همین خاطر مردم از ایشان تاثیر پذیرفتند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب، مراجع و علما و بزرگانی همچون شهید مطهری نیز تمام وجود خود را وقف اسلام و مردم کرده اند و بهترین الگوی تربیتی به شمار می آیند.
 
رییس موسسه دائرة المعارف فقه اسلامی با تاکید بر این که در نظام آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت باید سیره اهل بیت(ع) احیا شود، گفت: متاسفانه این نقص در آموزش عالی نیز احساس می شود، اگر از قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) که تمام هویت ما است بهره نگیریم به یقین در آینده دچار خسران های جبران ناپذیر خواهیم شد.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: باید با آموزش و تربیت دینی نسل جوان خود را در برابر آسیب ها صیانت کنیم، شبهاتی که مطرح می شود باید پاسخ داده شود تا جوانان ما گرفتار آن نشوند.
 
آیت الله هاشمی شاهرودی در ادامه به تحولات جهان اسلام و مشکلاتی که امروز مسلمانان گرفتار آن شده اند اشاره کرد و گفت: مسلمانان به دلیل این که به ثقلین تمسک نجستند امروز کارشان به جایی رسیده که خروجی حرکت شان ایجاد گروه هایی همچون داعش می شود که کارشان جز کشتار و جنایت نیست.
 
وی اضافه کرد: بسیاری به اخوان المسلمین دل بستند اما آنها به جای این که در مقابل کفار بایستند، علیه شیعه، حزب الله و مقاومت سوریه شروع به فعالیت کردند و دقیقا در مقابل خط اسلام ناب حرکت کردند و البته فرجام کار خود را نیز دیدند.
 
وی جمهوری اسلامی ایران را منادی و علمدار وحدت در جهان اسلام توصیف و تصریح کرد: حضرت امام و رهبر معظم انقلاب هیچ گاه بحث شیعه و سنی را مطرح نکردند، امام ملت ها را متوجه دشمن اصلی کردند و با تمام وجود بر حمایت از فلسطین تاکید کردند.
 
آیت الله هاشمی شاهرودی یادآورشد: ما به دنبال وحدت جهان اسلام و دفاع از تمام مسلمانان با هر مذهب و آیینی هستیم؛ ما همان گونه که از مسلمانان و شیعیان لبنان دفاع کرده و می کنیم، از مسلمانان فلسطین، عراق، سوریه و دیگر کشورها نیز حمایت کرده و می کنیم و البته هزینه آن را نیز می پردازیم.
 
نایب رییس مجلس خبرگان رهبری افزود: هیچ یک از کشورهای اسلامی و عربی به اندازه جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از فلسطین هزینه نکرده است، حضرت امام آرمان فلسطین را احیا کردند.
 
وی در ادامه سخنان خود جنایات آل سعود در کشتار مردم بی دفاع و مظلوم یمن را محکوم و از این که یک کشور اسلامی به نام دین این گونه در حق دیگر مسلمانان ظلم می کند و ناجوانمردانه آنها را به خاک و خون می کشد ابراز تاسف کرد.
 
آیت الله هاشمی شاهرودی با تاکید بر این که انحراف هایی که در جهان اسلام و فتنه گری هایی که می شود باید برای مردم به درستی بیان شود، خاطرنشان کرد: امروز اگر شناخت و تحلیل درستی از مسائل نداشته باشیم گرفتار آسیب خواهیم شد.
 
دبیر مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به عظمت و اقتدار نظام اسلامی در جهان اشاره و تصریح کرد: عظمت و عزت نظام اسلامی مرهون حضرت امام است و امروز رهبر معظم انقلاب همین مسیر را ادامه می دهند.
 
وی بیان کرد: با وجود دشمنی های داخلی و خارجی و کینه توزی هایی که علیه نظام و ملت ایران می شود، مدیریت این نظام کار آسانی نیست؛ با این وجود امروز قدرت و عزت نظام اسلامی افزون و حقانیت آن بیشتر ثابت شده است.
 
آیت الله هاشمی شاهرودی بدیل سازی برای انقلاب اسلامی را توطئه مستکبران جهانی خواند و گفت: دشمنان با ایجاد گروه هایی همچون القاعده، طالبان، داعش و دیگر گروه های تکفیری به مقابله با نظام اسلامی و اسلام ناب برخاسته اند .
 
دبیر مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب درباره جریان مقاومت اسلامی در منطقه، اظهار داشت: اینها اصولی است که از قرآن استخراج می شود؛ تولی کفار از شدیدترین حرام ها است.
 
وی بیان داشت: آمریکا از طریق مولود نامشروع خود یعنی رژیم صهیونیستی و حکومت های دست نشانده به دنبال حاکمیت بر تمام منطقه است؛ در چنین شرایط جریان مقاومت در برابر آنها ایستادگی می کند؛ ما باید این نکته را هم خودمان فهم کنیم و به هم دیگران تفهیم نماییم.
 
نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: این که حضرت امام و رهبر معظم انقلاب آمریکا را دشمن اصلی و شیطان بزرگ می دانند و بر لزوم تقویت جریان مقاومت اسلامی تاکید دارند یک تجربه تاریخی است نه توهم.
 
آیت الله هاشمی شاهرودی افزود: استکبار تمام منافع و منابع کشورهای عربی را می گیرد و در مقابل به آنها تسلیحات نظامی می دهد تا علیه مسلمانان استفاده کنند و گروه های تکفیری و تندرو را به جان مسلمانان می اندازند. /924/پ201/ج
ارسال نظرات