۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۲۵۹۴۵۹

آئین بزرگداشت و تجلیل از خدمات آیت الله باریک بین برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ آئین بزرگداشت و تجلیل از خدمات آیت الله هادی باریک بین، نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه سابق قزوین در این شهر برگزار می شود
حجت الاسلام والمسلمين عابديني امام جمعه قزوين در ديدار با آيت الله باريک بين

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین عصر امروز در نخستین جلسه هماهنگی آیین بزرگداشت حضرت آیت الله هادی باریک بین نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه سابق قزوین بیان کرد: برگزاری مراسم تجلیل و بزرگداشت از خدمات عالمان دینی و مذهبی مصداقی از تعظیم شعائر الهی و از نشانه های تقوا است.

 

وی در ادامه افزود: فضاهای معنوی که اکنون در استان قزوین شاهد آنها هستیم مرهون زحمات و برکات وجودی شخصیت ارزشمند و عالم ربانی حضرت آیت الله هادی باریک بین است و تجلیل از شخصیت ایشان وظیفه همگانی است.

 

امام جمعه قزوین در پایان تأکید کرد: برگزاری بزرگداشت حضرت آیت الله باریک بین جزو مسائل و موضوعات مهم استان است که باید برای برگزاری این بزرگداشت همه توانمندی های استان بسیج شود.

 

در ادامه این جلسه حجت الاسلام محمد تقی بهبودی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: جایگاه معنوی آیت الله باریک بین، جایگاه ویژه ای است که در برگزاری بزرگداشت ایشان باید تاکید ویژه ای بر روی آن شود.

 

وی در ادامه افزود: بی رغبتی نسبت به دنیا، تسلط عجیب ایشان بر هوای نفس، حرکت و ثبات قدم در خط مستقیم ولایت فقیه، امام راحل(ره) و پیروی از مقام معظم رهبری از جمله خصوصیات اخلاقی و معنوی آیت الله باریک بین است. .حجت الاسلام مجتبی قائد امینی مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون بیان کرد: آیت الله باریک بین، دارای شخصیت و چهره ای شناخته شده در کشور بوده و در استان های دیگر هم ارادت خاصی برای ایشان قائل هستند که می توان از ظرفیت آنها برای برگزاری بزرگداشت استفاده کرد.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین در پایان گفت: برنامه ریزی های برگزاری مراسم باید به سمتی پیش برود که این برنامه در سطح ملی و با حضور شخصیت های کشوری برگزار شود و حتی اگر امکان داشته باشد اعضای ستاد، خدمت مقام معظم رهبری هم برسند.

 

در ادامه این جلسه مرتضی روزبه استاندار قزوین هم با تاکید بر همکاری تمام ادارات استان در این زمینه عنوان کرد: برای برگزاری مراسم تجلیل و بزرگداشت آیت الله باریک بین باید ستادی جهت ساماندهی برنامه های آن تشکیل شود و هر حوزه و دستگاهی انجام بخشی از مراسم بزرگداشت را به عهده بگیرد.

 

وی در ادامه افزود: لازم است تا هرچه زودتر اعضای ستاد و وظایف هر دستگاهی مشخص شود تا در زمان و فرصت مناسب به برنامه ریزی و انجام امور مربوط به برگزاری مراسم بزرگداشت پرداخته شود.

 

مهدی احمدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین اظهار کرد: شعبه استانی انجمن ملی مفاخر در اداره ارشاد قزوین دایر است و می توان از ظرفیت استانی وکشوری این انجمن برای برگزاری آئین بزرگداشت استفاده کرد.

 

در پایان این جلسه اعضای حاضر در جلسه به بحث و تبادل نظر در مورد زمان، نحوه برگزاری بزرگداشت و برنامه های مربوط به آن پرداختند./955/د101/ح

ارسال نظرات