۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۵۹۹۴۷
رییس نمایشگاه کتاب تهران:

بخش کودک و نوجوان از نقاط قوت نمایشگاه کتاب تهران است

خبرگزاری رسا ـ رییس نمایشگاه کتاب تهران در ملاقات با وزیر فرهنگ عمان، حوزه کودک و نوجوان را از بخش های مهم و قدرتمند نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد.
سيدعباس صالحي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سیدعباس صالحی، رییس بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با عبدالمنعم بن منصور حسنی، وزیر فرهنگ عمان دیدار کرد.

 

رییس نمایشگاه در ابتدای این نشست اظهار کرد: حوزه کودک و نوجوان یکی از حوزه‌های قدرتمند نشر ایران است و در حوزه‌های تصویرگری، نشر و تالیف حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این حوزه هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی بسیار فعال بوده و در نمایشگاه کودک و نوجوان بولونیا که یکی بهترین نمایشگاه های کودک و نوجوان در دنیاست نیز حضور فعال دارد.

 

صالحی در توضیح دلایل حضور رییس نمایشگاه بولونیا گفت: روبرتا کینی، رییس نمایشگاه کتاب بولونیا در نمایشگاه امسال حضور دارد و این به دلیل حضور فعال ایران در عرصه نشر وتصویرگری کتاب کودک و نوجوان است.

 

وی در ادامه با اشاره به کتاب‌های نفیس چاپی در حوزه نشر ایران اظهار کرد: همچنین بخش کتاب‌های نفیس نیز یکی از بخش‌های توانمند نشر ایران است، چراکه چاپخانه‌های ایران چاپ و صحافی کتاب‌های نفیس را در بهترین کیفیت ممکن انجام می‌دهند. امیدوارم در سفرهای آینده بتوانیم شرایطی را برای بازدید از چاپخانه‌های ایران فراهم کنیم تا با ظرفیت‌های چاپ ایران نیز آشنا شوید.

 

رییس نمایشگاه در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: امیدوارم که در آینده نزدیک شاهد حضور دوباره شما در تهران باشیم و این گفتگوها ادامه داشته باشد، چراکه چنین سفرهایی می‌تواند باعث افزایش روابط فرهنگی دو کشور شود.

 

وزیر فرهنگ عمان هم ضمن تایید صحبت‌های صالحی اظهار کرد: از بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهران بازدید کردم و همانطور که گفته شد این بخش یکی از قویترین بخش‌های نمایشگاه کتاب تهران است.

 

وی ادامه داد: همچنین امروز از بخش‌های دیگر نمایشگاه نیز بازدید داشتم و جلدسازی قرآن‌های ایرانی بسیار جذاب بود زیرا از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی چاپ برای تولید آنها استفاده شده است.

 

منصور حسنی با اشاره به نمایشگاه کتاب مسقط اظهار کرد: منتظر شما در نمایشگاه مسقط هستیم و در تلاشیم تا بتوانیم روابط خود را گسترش دهیم چراکه دو ملت اشتراکات فرهنگی زیادی دارند./998/د102/ق

ارسال نظرات