۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۵۹۹۴۹
معاون اول قوه قضاییه:

تمام گلوگاه های فساد باید بسته شود

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: اگر گلوگاه های فساد بسته و دستگاه های نظارتی درون تشکیلاتی هر سیستم کار خود را به نحو شایسته ای انجام دهند دیگر شاهد بسیاری از مفاسد اقتصادی نخواهیم بود.
تمام گلوگاه های فساد باید بسته شود تمام گلوگاه های فساد باید بسته شود تمام گلوگاه های فساد باید بسته شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه، در مراسم تودیع و معارفه رییس کل دادگستری استان البرز، کهر امروز در محل سالن اجتماعات امام خمینی (ره) دانشکده پردیس کشاورزی برگزار شد، گفت: مساله قضا امر خطیر، پر مسوولیت و حساسی است و در شرایط کنونی حساسیت بیشتری برای دستگاه قضایی و قضات دیده می شود.
 
سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: عملکرد خوب و قابل قبول قوه قضاییه سبب ایجاد توقع در میان اقشار مختلف جامعه شده است، جایگاه و اقتدار قوه قضاییه در جهت تحقق حقوق مردم و اجرای عدالت است از این رو قوه قضاییه باید سر ریزی‌های نواقص و ضعف های سایر دستگاه‌ها را به دوش بکشد.
 
وی افزود: اگر یک نظارت دقیق در همه سازمان ها، نهادها، سیستم های دولتی و عمومی و حتی خصوصی انجام شود شاهد بسیاری از جرائم نخواهیم بود که ضرورت داشته باشد قوه قضاییه وارد صحنه و عرصه عمل شود.
 
معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: اگر گلوگاه های فساد بسته و دستگاه های نظارتی درون تشکیلاتی هر سیستم کار خود را به نحو شایسته ای انجام دهند دیگر شاهد بسیاری از مفاسد اقتصادی نخواهیم بود.
 
وی با بیان این که دستگاه ها باید کار خود را به درستی و دقیق انجام دهند اظهار داشت: در صورتی که دستگاه ها از قوانین خود تخطی کنند و کار خود را به هر دلیلی به درستی انجام ندهند سبب سر ریز شدن بار مسوولیت دستگاه ها به قوه قضاییه  خواهد بود.
 
 
حجت الاسلام محسنی اژه ای با بیان این که تا زمانی که طرح جامع شهر و طرح تفصیلی شهر و روستا نوشته نشود شاهد انجام تخلفات و جرائم هستیم، خاطرنشان کرد: عدم نظارت و مراقبت درست و دقیق بر عملکرد دستگاه ها سبب بروز و ظهور بسیاری از جرائم در جامعه خواهد بود که این خود سبب افزایش بار مسوولیت بر قوه قضاییه خواهد بود.
 
 
وی با اشاره به این که زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات و فناوری کشور بومی نشده است، ابراز کرد: وقتی با یک خبر، شایعه و دروغ در فضای مجازی نظم کشور مختل می شود نشان دهنده این است که بعضی از دستگاه ها به وظایف خود به درستی عمل کنند.
 
 
سخنگوی قوه قضاییه عنوان داشت: ایجاد شبکه ملی و بومی اطلاعات، باید از طریق دستگاه ها اعلام شود تا از انتشار اخبار کذب که مشکلات فراوانی را به همراه دارد جلوگیری شود.
 
 
وی افزود: مردم کشور مستحق آرامش، پیشرفت و آسایش هستند لذا مسوولین باید این فرصت خدمتگزاری را، مغتنم شمرده و از توانمندی خود خادم ملت باشند.
 
 
حجت الاسلام محسنی اژه ای با بیان این که باید با همفکری و همدلی گام های بلندتر و مثبت تری برداریم، عنوان داشت: مدیران نه تنها به میزان مسوولیت ادارای خود، بلکه به میزان مسوولیت الهی در مقابل خون پاک شهدا و در مقابل زحماتی که در طول تاریخ کشیده شده است تا چنین نظام استواری داشته باشیم، تکلیف‌مدار و مسئولیت‌‌پذیر باشند.
 
 
وی با بیان این که مدیریت در دستگاه قضا با مدیریت در دستگاه های دیگر متفاوت است، ابراز کرد: مدیریت در دستگاه قضا بسیار سخت تر از دیگران مدیریت ها می باشد چرا که مدیریت قضایی تلفیقی از مدیریت قضایی و اداری است که باید بر روند اداری و قضایی به طور توام نظارت داشته باشند.
 
 
سخنگوی قوه قضائیه با بیان این که تامین آرامش و آسایش در استان البرز ضروری است، ابراز کرد: در سایه امنیت و آرامش تمام مسائل در همه ابعاد پیشرفت می کند و اگر آرامش نباشد مساله فرهنگ، اقتصاد و پیشرفت در جامعه مشهود نخواهد بود.
 
 
وی در پایان خواستار نظارت دقیق و مستمر بر زیر مجموعه ها شد و گفت: برخورد با متخلفین به خصوص متخلفینی که در دستگاه نظام هستند نباید کوتاهی شود بنابراین در صورت مشاهده با جدیت و بدون ملاحظه با آن برخورد شود./801/پ202/ج
ارسال نظرات