۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۲۵۹۹۹۷

برگزاری 700 نمایشگاه کتاب در استان مازندران در سال 93

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران از برگزاری 700 نمایشگاه کتاب در سراسر استان مازندران طی سال گذشته خبر داد.
عباس زارع، معاون فرهنگي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مازندران

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عباس زارع، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، امروز در مراسم پاسداشت روز مازندران گفت: استان مازندران حدود 162 ناشر دارد که در سال گذشته 732 عنوان کتاب با شمارگان یک میلیون و هزار جلد در این استان منتشر کرده‌اند؛ از این تعداد کتاب‌های منتشر شده حدود 716 عنوان تالیفی است. همچنین 655 مجوز نشر کتاب در سال گذشته صادر شده است.

 

وی ادامه داد: استان مازندران 384 واحد چاپی دارد و خوشبختانه اکثر تولیدات ناشران از سایر استان‌ها هم در استان مازندران صورت می‌گیرد.

 

زارع توضیح داد: در سال گذشته علاوه بر 700 برپایی نمایشگاه کتاب، رونمایی از کتاب‌های «فرهنگ بومی»، برگزاری مسابقات کتابخوانی، تجهیز کتابخانه مدارس، راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در مناطق مختلف، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای ناشران در خصوص موضوعاتی چون شابک،‌ فیپا، تجلیل از ناشران برتر از دیگر برنامه‌های ما بوده است که برخی از این برنامه‌ها در سال جاری هم انجام می‌شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران افزود: سال گذشته حدود 80 میلیون تومان از ناشران استان خرید کردیم و امیدواریم که در سال 94 هم این خریدها ادامه پیدا کند؛ برنامه «ارمغان دانایی» از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که براساس این طرح، کتاب‌های آموزشی برای مسؤولان نهادها و سازمان‌های مختلف ارسال می‌شو د. برنامه «کتابیاران مدارس» هم از دیگر برنامه‌های اداره متبوعه است که براساس آن دانش‌آموزانی که علاقمند به حوزه نشر و کتاب هستند و در این حوزه فعالند شناسایی و تقدیر می‌شوند.

 

زارع با اشاره به یکی از مشکلاتی که استان مازندران در حوزه فرهنگ و نشر با آن درگیر است گفت: نداشتن محلی دائمی برای نمایشگاه کتاب یکی از دغدغه‌های اساسی ما به شمار می‌آید البته اخیرا با درخواست‌هایی که از استانداری داشتیم خواهش کردیم تا فضایی دائمی برای برگزاری نمایشگاه کتاب استانی در نظر گرفته شود.

 

وی همچنین به برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی اشاره کرد و توضیح داد: سال گذشته یازدهمین دوره نمایشگاه استانی در استان مازندران برگزار شد و خوشبختانه استقبال خوبی هم از این نمایشگاه شد؛ در تلاش هستیم تا نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان نیز برگزار کنیم.

 

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفتگو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمة الله علیه برپا است./998/د102/ق

ارسال نظرات