۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۶۰۰۰۰
کمال خرازی:

برای حضور ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بودجه بگذاریم

خبرگزاری رسا ـ کمال خرازی با حضور در نمایشگاه کتاب تهران به اهمیت رایزنی‌های فرهنگی در گسترش روابط دیپلماتیک اشاره کرد وگفت: علاوه بر اعزام شخصیت‌های برجسته به دیگر کشورها باید بودجه‌ای برای برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و حضور ایران در نمایشگاه‌های دیگر کشورها اختصاص دهیم.
کمال خرازي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کمال خرازی، رییس شورای راهبردی روابط خارجی ایران درباره اهمیت رایزنی‌های فرهنگی و تاثیر آنها بر روابط سیاسی میان کشورها گفت: در این زمینه در حال تکمیل برنامه‌هایی هستیم تا در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

 

خرازی یادآور شد: در هر صورت دو فعالیت عمده باید در این حوزه انجام گیرد. نخست اعزام افرادی از شخصیت‌ها و چهره‌های بین‌المللی و برجسته ایرانی به دیگر کشورها که وجود آنها باعث توسعه فرهنگی خواهد شد و دانشمندان کشورهای دیگر گرد آنها جمع می‌شوند.

 

وی در پایان گفت: مساله دیگر اعتبار بودجه برای برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و انتشار و ارسال آثار و مجلات فرهنگی به دیگر کشورهاست.

 

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفتگو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی بزرگ امام خمینی رحمة الله علیه برپا است./998/د102/ق

ارسال نظرات