۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۲۶۰۰۲۸

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ تجمع دانشگاهیان استان مرکزی در حمایت از مردم بی دفاع یمن، اعزام دانشجویان دانشگاه پیام نور استان مرکزی به مرحله سراسری مسابقات قرآن کریم و برگزاری محفل انس با قرآن در آستان مقدس امامزاده محمدعابد(ع) اراک برخی از اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه از استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بعدازظهر امروز جمعی از دانشگاهیان استان مرکزی در محکومیت جنایات آل‌سعود در یمن و همچنین حمایت از مردم بی دفاع یمن تجمع کردند.

 

در این تجمع دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاههای استان مرکزی انزجار خود از اقدامات آل‌سعود در یمن و اقدامات حمایت‌کنندگان از کشتار مردم مظلوم یمن را محکوم کردند.

 

شرکت کنندگان در این تجمع با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر آل سعود، ای قاتل سعودی - جیره خوار یهودی، اسلام آمریکایی - عاقبتش رسوایی و رژیم آل سعود - بصیرت،بصیرت انزجار خود را از اقدامان جنایتکارانه آل سعود نشان دادند.

 

دانشجویان و مسئولان دانشگاه های استان مرکزی با حضور خود در این تجمع پیوستن به کمپین من یمنی هستم را اعلام کردند.

 

دانشگاهیان در این تجمع پوسترها و دست نوشته هایی در حمایت از مردم مظلوم یمن به زبانهای فارسی، عربی و انگلیسی در دست داشتند.

 

همچنین در این تجمع قطعنامه ای در چهار بند قرائت شد، که حاضران با سردادن ندای الله اکبر -خامنه ای رهبر مفاد آن را تایید کردند.

 

گفتنی است استان مرکزی دارای 78 واحد آموزش عالی با حدود 130 هزار دانشجو از مقطع کاردانی تا دکتری است.

 

اعزام دانشجویان دانشگاه پیام نور استان مرکزی به مرحله سراسری مسابقات قرآن کریم

مجید زاهدی پویا، مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور استان مرکزی گفت: دانشگاه پیام نور مانند دیگر مراکز فرهنگی و آموزشی از تمامی ظرفیت خویش در راستای تحقق احکام قرآنی در جامعه استفاده می کند.

 

وی با بیان اینکه حضور دانشجویان در مسابقات قرآن و عترت که در بخش‌های مختلف اعم از شفاهی، کتبی، ادبی، هنری و فناوری و پژوهشی بسیار قابل توجه بوده است، افزود: این دوه از مسابقات همه ساله در سه گروه اساتید، دانشجویان و کارکنان برگزار می‌شود.

 

زاهدی پویا در ادامه از حضور 15 متسابق در آزمون مرحله کشوری نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه پیام نور خبرداد و گفت: متسابقان اعزامی در قالب رشته‌های شفاهی، ادبی و هنری با دیگر رقبای خود به رقابت می‌پردازند.

 

وی ادامه داد: متسابقان در بخش شفاهی در قالب رشته‌های حفظ 10 جزء، حفظ 5 جزء، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، مداحی و اذان در دو گروه خواهران و برادران با یکدیگر رقابت می‌کنند.

 

مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور استان مرکزی در پایان، با بیان اینکه نوزدهمین دوره مسابقات قرآن وعترت دانشجویان پیام نور کشور از فردا، 21 اردیبهشت به مدت سه روز به میزبانی استان مازندران برزگار می‌شود، اظهارکرد: امید است برگزاری مسابقات و ‌برنامه‌های قرآنی راهکاری برای پیاده سازی مضامین قرآنی در جامعه باشد.

 

برگزاری محفل انس با قرآن در آستان مقدس امامزاده محمدعابد(ع) اراک

حجت‌الاسلام عبدالله حسین‌خانی، مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری خبر داد گفت: این محفل انس همزمان با سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) با حضور استاد فاروق ضیف قاری برجسته مصری برگزار می‌شود.

 

وی اظهار کرد: همزمان با سالروز شهادت این امام همام ویژه برنامه‌های مختلفی در امامزادگان و بقاع شاخص استان برگزار می‌شود که برپایی محفل انس با قرآن از جمله این برنامه‌هاست.

 

حجت‌الاسلام حسین‌خانی افزود: این مراسم معنوی با حضور این قاری برجسته و جمعی از قاریان و فعالان قرآنی استان و همچنین جانبازان بالای 70درصد ساعت 16 و 30 دقیقه روز چهارشنبه، 24 اردیبهشت در آستان مقدس امامزاده محمدعابد(ع) اراک برگزار می‌شود.

 

مسؤول روابط عمومی اداره کل اوقاف استان، تصریح کرد: همچنین همزمان با این مراسم معنوی آستان مقدس امامزاده محمدعابد(ع) با اجرای برنامه‌های متعدد از جمله سخنرانی، مداحی و عزاداری غبارروبی و عطرافشانی خواهد شد.

 

وی گفت: افزون بر برگزاری محفل انس با قرآن در آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان اراک این محفل شامگاه چهارشنبه نیز پس از نماز مغرب و عشاء با حضور این قاری برجسته در مسجد الزهرا(س) اراک برگزار می‌شود.

 

مسؤول روابط عمومی اداره کل اوقاف استان در پایان از عموم مردم برای حضور پرشور در این محفل انس با قرآن دعوت کرد.

 

امروز پرچم هدایتگر یمنی‌ها در دنیا قد برافراشته است

مجتبی صدیقی مسئول  بسیج دانشجویی استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: امروز پرچم هدایتگر یمنی‌ها در دنیا قد برافراشته و یمنی‌ها چهره نفاق و تزویر اسلام آمریکایی‌ را خط می‌اندازند و پرده نفاق را بر‌می‌دارند.

 

مسؤول  بسیج دانشجویی استان مرکزی تصریح کرد: ریشه دشمنی آل‌سعود با جمهوری اسلامی رقابت‌های منطقه‌ای و این دست مسائل نیست بلکه اوج دشمنی ما با آل‌سعود یک مسئله است و آن تقابل جدی اسلام آمریکایی با اسلام ناب محمدی است. 

 

وی اتفاقات یمن را جدا کننده‌ی حق از باطل و تمام‌کننده‌ی حجت بر همگان دانست و گفت: برخی فریب عبارت لااله‌الاالله بر روی پرچم آل‌سعود را خورده‌اند اما، امروز دیگر کسی نمی‌تواند مدعی شود که فریب این پرچم سبز را خورده‌ و آل‌سعود را نشناخته چراکه امروز واقعیت چهره نفاق اسلام آمریکایی و آل‌سعود روشن شده است. 

 

صدیقی تصریح کرد: در همین شرایط و در زمانی که کودکان، زنان و فرزندان مسلمان زیر آتش کینه و نفاق و دشمنی آل‌سعود می‌سوزند، همدستان اسرائیلی آل‌سعود از کمک‌رسانی به این رژیم دریغ نمی‌کنند.

 

مسؤول  بسیج دانشجویی استان مرکزی با بیان اینکه آل‌سعود در مقابل اسلام و انقلاب اسلامی ایستاده است، افزود: درست است که راه‌ها و مرزها بسته‌ شده و امکان کمک‌رسانی مستقیم به یمن وجود ندارد و بسیاری اقدامات میدانی از عهده ما خارج است اما، قلب ما به عشق آنها می‌تپد و تا پای جان از آنها و راهی که می‌روند حمایت و دفاع می‌کنیم.

 

مسؤول بسیج دانشجویی استان مرکزی اظهار کرد: همگان می‌دانند که پاسخ ملت ایران به دشمنان پاسخی پشیمان‌کننده خواهد بود. ما این مقاومت را از ایستادگی و جانفشانی فرزندانمان در دفاع مقدس به ارث برده‌ایم.

 

وی تأکید کرد: اگر امروز کسی جرأت تعرض به خاک جمهوری اسلامی ایران را ندارد و جرأت ندارد در منطقه جنگی یمن به هواپیمای باری ایران تعرض کند، به دلیل اقتدار این ملت و جانفشانی‌های فرزندان امت اسلام و هشت سال دفاع مقدس است.

 

صدیقی با اشاره به اینکه امروز به دنیا اعلام می‌کنیم که پای هزینه‌های دفاع از مقاومت و بیداری امت اسلامی ایستاده‌ایم، ادامه داد: درست است که دیپلماسی را به عنوان راهکار مقابله با دشمنان روی میز داریم اما، تیغ برنده فرزندان جمهوری اسلامی و سلاح گزنده این فرزندان نیز روی میز است و تاپای جان از میهن‌مان دفاع خواهند کرد. 

 

مسؤول  بسیج دانشجویی استان مرکزی در ادامه رسالت دانشجو و دانشگاه را گام برداشتن در مسیر کمک به یمن ذکر و بیان کرد: ما از حرکت یمن حمایت می‌کنیم و امروز باور داریم ملت ایران زمینه‌ساز و بستر‌ساز ظهور جهانی حضرت حجت‌الحسن‌العسگری(ع) خواهد شد. /842/پ203/ح

ارسال نظرات