۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۲۶۰۰۸۰
با حضور آیت الله نمازی در کاشان رونمایی شد؛

کتاب فرزند علی با عنوان باور شناسی امامزاده محمد هلال

خبرگزاری رسا ـ از کتاب فرزند علی علیه السلام با عنوان باور شناسی امامزاده محمد هلال اثر حجت الاسلام مهدی خُدامیان آرانی صبح امروز توسط آیت الله عبدالنبی نمازی در حوزه علمیه مرحوم آیت الله یثربی با حضور اساتید و طلاب این حوزه رونمایی شد.
رونمايي از كتاب فرزند علي عليه السلام توسط آيت الله عبدالنبي نمازي  نماينده ولي فقيه در كاشان كتاب فرزند علي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام مهدی خُدامیان آرانی محقق و نویسنده آرانی با اشاره به این که احترام به اهل بیت علیهم السلام و عشق به آنان از نشانه هاى ایمان است گفت: وقتى ستمگران، ستم به اهل بیت علیهم السلام و فرزندان آنان را آغاز کردند تعدادی از آنها را مظلومانه به شهادت رساندند و تعدادی نیز از وطن آواره شدند و در آن زمان گروهى از آنان به مرکز ایران پناه آوردند.

 

وی افزود: در تاریخ اسلام، منطقه قم و کاشان از مراکز مهم تشیع بوده و زمانی که ستم به اهل بیت علیهم السلام شدت گرفت، تعدادی از سادات به این دو منطقه پناه آوردند که یکى از آنها امامزاده محمّد هلال علیه السلام است.

 

حجت الاسلام خُدامیان آرانی با اشاره به این که امروز مرقد مطهر امامزاده محمّد هلال علیه السلام چراغ هدایت مردم حقیقت جو است یاد آورشد: همه افرادی که به او توسّل کرده اند به اذن خدا به مراد دل خود رسیده اند.

 

وی افزود: من از گذشته تاکنون آرزو داشتم کتابى درباره  امامزاده محمّد هلال علیه السلام بنویسم اما توفیق را رفیق خود نمى دیدم تا امروز بعد از چندین سال این آرزو محقق شده است و خداوند را از این جهت سپاسگزارم، لذا این کتاب را به مُلا حبیب الله شریف کاشانى قدس سره تقدیم مى کنم  و از ایشان با نهایت احترام یاد مى کنم.

 

حجت الاسلام خدامیان یاد آورشد: کتاب فرزند علی علیه السلام در قطع رقعی و در 144 صفحه در تیراژ 3 هزار جلد با همت انتشارات اعتقاد ما چاپ و منتشر شده است.

 

شایان ذکر است، حجت الاسلام خدامیان آرانی متولد 1353 در سال 1368 وارد حوزه علمیه کاشان شد و سال 1372 در دانشگاه علامه طباطبائی تهران در رشته ادبیات عرب مشغول به تحصیل شد، در سال 1386 به شهر قم هجرت و در حوزه تا مقطع خارج فقه و اصول ادامه داد و مدرک سطح چهار حوزه علمیه قم «دکترای فقه و اصول» را دریافت کرد، این نویسنده در مسابقه کتاب رضوی بیروت در سال 88 به عنوان اولین ایرانی در این مسابقات به مقام اول رسید.

 

لازم به ذکر است، بازسازی مجموعه هشت کتاب از کتب رجالی شیعه از دیگر فعالیت های پژوهشی این محقق است که فهارس الشیعه نام دارد و این کتاب ارزشمند در نخستین دوره جایزه شهاب، چهاردهمین دوره کتاب فصل و یازدهمین همایش حامیان نسخ خطی به رتبه برتر رسید و در سال 1390 به عنوان اثر برگزیده سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه انتخاب شد، وی در کنار فعالیت های علمی خود برای جوانان نیز قلم زد و تاکنون 84 کتاب نوشته است که بیشتر آنها جوایز جشنواره های را مختلف کسب کرده است، قلم روان، بیان جذاب و همراه بودن با مستندات تاریخی و حدیثی از مهمترین ویژگی های این آثار است که آثار فارسی وی به بیان زییایی های مکتب شیعه می پردازد و تلاش می کند تا جوانان را با آموزه های دینی بیشتر آشنا کند./1307/پ202/ق

ارسال نظرات