۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۶۰۲۰۳

آموزش شغلی جوانان مسلمان در کشور مالاوی

خبرگزاری رسا ـ سازمان اسلامی زکات اسلامی در مالاوی برای پرورش نسل جوان این کشور، برنامه های آموزش شغلی برپا کردند
مالاوي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، بنیاد زکات در کشور مالاوی برای مقابله با بیکاری جوانان این کشور برنامه های آموزش شغلی برگزار می کند.
محمد عثمان، مدیر این بنیاد گفت: سطح بیکاری جوانان در کشور مالاوی بسیار بالا و نگران کننده است. موقعیت حاضر تصویری از جامعه را ترسیم می کند که گویا به صورت عمدی رفاه جامعه زیر سوال رفته است. برای تغییر این تصویر نادرست، تلاش همگانی و هماهنگ مورد نیاز است. برنامه آموزش کاری جوانان، برای خوداتکایی و بالا بردن روحیه و امید در میان آن ها، معرفی و ارائه شده است.
 
محمد عثمان در ادامه افزود: از زمان استقلال مالاوی، به جوانان این کشور به چشم رهبران آینده نگاه می شود. اما متاسفانه تا کنون تلاش مناسبی برای کمک به آن ها در این راستا انجام نشده است. بنابراین برنامه حاضر (آموزش شغلی جوانان) برای پاسخ گویی به نیاز فزاینده به نیروی جوان، به صورت فوری مد نظر قرار گرفته است.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر موقعیت شغلی و کاری برای جوانان کشور فراهم نشود، آینده مالاوی در خطر است.
 
عثمان همچنین درباره رکود اخلاقی جامعه به ویژه جوانان کشور خود هشدار داد و گفت: فقدان شغل و کار مناسب جوانان را درگیر کسالت و نا امیدی کرده است. برنامه آموزش شغلی می تواند آن ها را از درگیر شدن در رفتار مخرب باز دارد.
 
محمد عثمان تاکید کرد با این که برنامه آموزش شغلی از سوی سازمان اسلامی زکات طرح ریزی شده است، حضور جوانان سایر ادیان نیز در این برنامه مجاز است.
 
خاطر نشان می شود که 75 درصد از کشور 16 میلیونی مالاوی را جوانان تشکیل می دهند. در این کشور از لحاظ تعداد پیروان، اسلام با 36 درصد، بعد از مسیحیت قرار می گیرد./847/ب902/ک
ارسال نظرات