۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۲۶۰۲۸۳
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان:

کتاب و کتابخوانی در رشد حیات اجتماعی تأثیر بسزایی دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، اظهار داشت: کتابخوانی در اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است و ائمه معصومین علیهم السلام انسان ها را به خواندن کتاب و کسب علم و دانش توصیه کرده اند.
حجت الاسلام جعفري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام رحیم جعفری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، در جمع نویسندگان، مؤلفان و ناشران شهرستان سقز که در سالن همایش استاد محمد فاضلی دانشگاه آزاد برگزار شد، عنوان کرد: موضوع کتاب و کتابخوانی در رشد حیات اجتماعی تأثیر بسزایی دارد.


حجت الاسلام جعفری با اشاره به  کلام الهی که در قرآن کریم و به صورت کتابی برای هدایت بندگان فرستاده شده، ابراز داشت: جامعه ما دارای کتاب هایی از بزرگان است که باعث افتخار است و کامل ترین و بهترین آن ها که ضامن هدایت بشر است قرآن کریم است.


وی با توجه به جایگاه کتاب و کتابخوانی در آموزه های دینی، خاطرنشان کرد: کتابخوانی در اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است و ائمه معصومین علیهم السلام انسان ها را به خواندن کتاب و کسب علم و دانش توصیه کرده اند.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، بیان داشت: در جامعه امروز آثار بسیار زیادی و کتاب های مختلفی منتشر می شود اما چیزی که از درجه اهمیت بالایی برخوردار است محتوای کتاب است که تأثیر فراوانی در مخاطب می گذارد.


حجت الاسلام جعفری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ استان کردستان، افزود: استان کردستان یک استان به تمام عیار فرهنگی است و امید است با اقدامات و فعالیت های بیشتر در حوزه فرهنگ کتاب و کتابخوانی این استان را از حیث افزایش سطح مطالعه و فرهنگ کتابخوانی، ارتقا دهیم.


لازم به ذکر است، مسؤولان کشوری از توانمندی استان کردستان در عرصه فرهنگ، ابراز خرسندی و رضایت داشته اند./967/پ202/ق

ارسال نظرات