۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۲۶۰۹۸۸
مدیر فاز پنجم مدرسه شهید صدوقی مطرح کرد؛

مؤلفه‌های ذی طلبگی براساس فرمایشات رهبری

خبر گزاری رسا ـ مدیر مدرسه صدوقی فازم پنجم قم با بیان این که مدرسه شهید صدوقی بر اساس چهار هدف بر مدار فرمایشات رهبر معظم انقلاب فعالیت می‌کند، گفت: این چهار مؤلفه از تهذیب، تحصیل، بصیرت و کارآمدی شکل گرفته است.
مباحثه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد صدیقی، مدیر فاز پنجم مدرسه صدوقی قم، پنجشنبه در جمع طلاب و فضلای مدارس علمیه قم که در محل تالار موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) به منظور دیدار با آیت الله مصباح یزدی حضور یافته بودند، با بیان این که مدرسه شهید صدوقی بر اساس چهار هدف بر مدار فرمایشات رهبر معظم انقلاب فعالیت می‌کند، اظهار کرد: این چهار مؤلفه از تهذیب، تحصیل، بصیرت و کارآمدی شکل گرفته است.

 

وی افزود: این چهار مؤلفه عناصری هستند که شالوده کاری و فکری و علمی طلاب این مدرسه را ترسیم می‌کند.

 

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به این که مقام معظم رهبری تاکید بر این دارند که طلاب انقلابی باید مجهز به این سلاح بشوند، عنوان کرد: گزینش و آموزش این مدرسه در همین چهار محور صورت می‌پذیرد.

 

وی ادامه داد: این مدرسه نکته حائز اهمیتی که نسبت به سایر مدارس دارد سیستم مدیریت و اجرای امور در مدرسه صدوقی است که بر مدار مدیر پایه‌ای و مدیر گروهی اداره می‌شود.

 

مدیر مدرسه صدوقی فازم پنجم قم با بیان این که این روش تشکیلاتی با سایر مدارس حوزه علمیه متفاوت است، عنوان کرد: یکی از مدیران دارای فضل با اشرافی که بر امور دارند مسائل مختلف را در طلاب مورد بررسی و اجرا قرار می‌دهند.

 

وی افزود: معاونت آموزش این مدرسه پی گیر مسأله مباحثه است که این موضوع با امتحانات هفتگی کتبی و شفاهی هر هفته میزان کیفیت این مباحثات مورد بررسی علمی قرار می‌گیرد.

 

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به این که در کنار بحث آموزش رسمی دوره‌های علمی 50 روزه در مشهد مقدس را برگزار می‌کنیم، عنوان کرد: با این دوره مجموعاً طلاب این مدرسه 11 ماه در سال به تحصیل می‌پردازند.

 

وی ادامه داد: معاونت پژوهش این مدرسه نیز در سیر فعالیت‌های خود طبق سیاست‌های تشکیلاتی که برای آن انتخاب شده است برای بهتر شدن و کارگاهی شدن علوم پایه جشنواره‌های علمی را تدارک دیده است.

 

مدیر مدرسه صدوقی فازم پنجم قم با بیان این که در مسأله تهذیب تاکید ما بر مراقبه و تشرع است، عنوان کرد: این موضوع سبب شده است که طلاب این مدرسه در درس اخلاق آیت الله مصباح روزهای چهارشنبه منظم شرکت کنند.

 

وی افزود: مسأله حجره‌ها و سحر خیزی از جمله مسائلی است که در برنامه‌های این مدرسه به آن پرداخته شده است.

 

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به این که در بحث تبلیغ، طلاب پایه چهار به بالا با برگزاری کلاس‌های آموزشی، آماده اعزام به تبلیغ می‌شوند، گفت: سال گذشته 80 مبلغ را به مناطق محروم اعزام کردیم./921/پ202/ی

ارسال نظرات