۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۲۶۱۳۲۸
امام جمعه زابل:

مذاکره‌کنندگان مراقب عملکرد طرف‌های غربی باشند/ عزت ایران تحت هیچ شرایطی نباید مخدوش شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کیخا مذاکره‌کنندگان را به مراقبت در برخورد با طرف‌های غربی توصیه کرد و گفت: در یک سو استعمار پیر و مکار بریتانیای معلوم الحال و در سوی دیگر آمریکای جنایت‌کار قرار دارد و مذاکره کنندگان باید در نوع منش، لبخندها و پیاده‌روی‌ها عزت و حقوق ملت ایران را مورد توجه قرار دهند.
حجت الاسلام علي اکبر کيخا، امام جمعه زابل

حجت الاسلام علی‌اکبر کیخا، امام جمعه زابل در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: مذاکره کنندگان باید متوجه باشند که بنا به سخنان رهبر معظم انقلاب، توافق نکردن بهتر از توافق بد است.

 

وی ادامه داد: مذاکره از باب مفاعله است، وقتی صحبت از مذاکره به میان می‌آید، به این معناست که خواسته‌های دو طرف مطرح شود و اگر بناست منفعتی به یک طرف مذاکره برسد، طرف مقابل نیز باید سودی نصیب خود کند.

 

حجت الاسلام کیخا با تأکید بر بی‌اعتمادی نسبت به طرف‌ غربی، اظهار کرد: هیچ یک از دوطرف مذاکره کننده حق ندارند حقوق دیگری را ضایع کنند، اما آنچه تاکنون مشاهده کرده‌ایم، چیزی جز بی‌اعتمادی از طرف مقابل نبوده است.

 

وی افزود: آنها به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند، اما ایران همواره بر سر عهد خود بوده است، حتی گاهی مذاکرات را پیچیده می‌کنند تا از ما امتیاز بگیرند با بهانه‌ها و ترفندهای گوناگون می‌خواهند به منافع خود برسند و برد یک‌‌طرفه را برای خود رقم بزنند که این همان توافق بد است.

 

امام جمعه زابل تصریح کرد: در مجموع می‌توان گفت دولتمردان در زمینه مذاکرات خوب عمل کرده‌اند، رهبر معظم انقلاب نیز حامی دولتمردان هستند اما در جای خود تذکرات را نیز اعلام می‌کنند.

 

وی مذاکره‌کنندگان را به مراقبت در برخورد با طرف‌های غربی توصیه و بیان کرد: مذاکره‌کنندگان باید مراقب عملکرد طرف‌های غربی باشند زیرا در یک سو استعمار پیر و مکار بریتانیای معلوم الحال است و در سوی دیگر آمریکای جنایت‌کار قرار دارد؛ حتی در نوع منش، لبخندها و پیاده‌روی‌ها باید عزت و حقوق ملت ایران را مورد توجه قرار دهند، زیرا این حرکات و سکنات نیز بخشی از مذاکره است و مذاکره تنها در صحبت کردن خلاصه نمی‌شود./831/ت302/ح

ارسال نظرات