۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۸
کد خبر: ۲۶۱۵۰۰
نماینده رهبر شیعیان بحرین:

علمای دربند بحرین زندان را به دانشکده تبدیل کرده‎اند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه امام منتظر(عج) قم با تأکید بر اینکه علمای زندانی بحرین، آزادگان واقعی هستند، از توجه کامل این علما به مساله تربیت و پرورش سایر زندانیان خبر داد.
حجت الاسلام شيخ عبدالله الدقاق، نماينده رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالله الدقاق، نماینده رهبر شیعیان بحرین در مراسمی که یکشنبه شب با عنوان «همبستگی با علمای زندانی بحرین» از سوی این جمعیت در قم برگزار شد، به بیان تفاوت میان آزادی در منظر اسلام و نظام مادی پرداخت.

 

وی گفت: آزادی در اسلام به معنای عبودیت پروردگار است در حالی که آزادی در مبانی مادی به شهوت بازمی گردد.

 

شیخ الدقاق افزود: علمای بازداشت شده در بحرین بر اساس مبانی اسلام، آزاده هستند و بر اساس مبانی مادی زندانی به شمار می آیند. این علما آزاده هستند و این آزادگی که هدیه ای الهی به شمار می آید را به دلیل بندگی خداوند بدست آورده اند.

 

نماینده رهبر شیعیان بحرین با اشاره به برتری زندان بر مزایا و هدایای نظام بحرین نزد علمای دربند، تصریح کرد: عالمی که از خدا هراس دارد بیشتر از کوه استوار است و اراده ای فولادین دارد. وجود علمای ربانی مجاهد در بحرین از نعمت های الهی محسوب می شود که برخی از آنان، زندان را به مدرسه و دانشکده تبدیل کرده و به تربیت و پرورش دیگران می پردازند.

 

وی از رهبری انقلاب بحرین از سوی علما به عنوان ویژگی متفاوت با سایر انقلاب های عربی توصیف کرد و ادامه داد: انقلاب های عربی از رهبری ربانی به دور بودند و بر همین اساس است که اهداف انقلاب در یمن و مصر و تونس سرقت شد و اگر رهبری عبدالملک الحوثی در یمن نبود انقلاب این ملت نیز به سرقت می رفت.

 

مدیر حوزه امام منتظر(عج) قم خاطر نشان ساخت: انقلاب یمن به وسیله عبدالملک حوثی از سرقت نجات یافت و به همین دلیل بود که آل سعود به یمن تجاوز کرد. آل سعود اگر به فکر ملت یمن بود چرا پیش از تجلی قدرت انصارالله به یمن یورش نبرد؟

 

حجت الاسلام دقاق تأکید کرد: یکی از مهمترین دلایل استمرار انقلاب بحرین، رهبری علمایی بود. شیخ عیسی قاسم در آخرین نماز جمعه پیش از انقلاب گفت که انقلاب بدون امام خمینی(ره) رخ می دهد ولی ادامه آن بدون امام خمینی امکان ناپذیر است.

 

وی پیروزی ملت بحرین را قطعی عنوان کرد و گفت: وجود رهبری علمایی، مردمی بودن انقلاب و دوری از حزب گرایی و همچنین ملی بودن مطالبان و پرهیز از طایفه گری از عوامل پیروزی حتمی انقلاب بحرین به شمار می آید./980/ب931/د

ارسال نظرات