۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۲۶۱۷۷۵

وکیل آیت الله نمر اجرای زودهنگام حکم اعدام این عالم عربستانی را تکذیب کرد

خبرگزاری رسا ـ وکیل آیت الله نمر انتشار اخباری مبنی بر اجرای زود هنگام حکم اعدام وی را شایعه دانست و گفت: انتشار چنین شایعاتی برای ایجاد دشمنی علیه علمای مبارز است.
شيخ نمر

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، صادق الجبران، وکیل آیت الله نمر، در پیامی اعلام کرد که پرونده این روحانی برجسته عربستانی هنوز در مرحله دادگاه تجدید نظر متوقف شده است.

 

وی با اشاره به روند رسیدگی به پرونده آیت الله نمر، اظهار داشت: هنوز مقامات قضایی مسوول در این پرونده حکم اعدام شیخ نمر را نه رد کرده و نه تصدیق می‌کنند و پرونده در حالت تعلیق باقی مانده است.

 

دکتر جبران، اخبار شنیده شده مبنی بر اجرای زود هنگام حکم اعدام آیت الله نمر را "شایعه" توصیف کرد و افزود: انتشار چنین اخباری تنها برای ایجاد رعب و حشت و به راه انداختن یک موج منفی در جامعه عربستانی علیه علمای مجاهد و مبارز است.


در همین راستا، شب گذشته نیز تظاهراتی در حمایت از آیت الله نمر، روحانی برجسته عربستانی در منطقه العوامیه استان قطیف برگزار شد که شرکت کنندگان در این تظاهرات اقدامات سرکوب گرانه آل سعود را به شدت محکوم کردند.


همچنین همزمان با  این تظاهرات، در کشورهای دیگر نیز حامیان حقوق بشر و آزادی بیان با برپایی تظاهرات، آزادی فوری این روحانی مجاهد را خواستار شدند و با سر دادن شعارهایی علیه آل سعود اقدامات این رژیم دیکتاتور را محکوم کردند./1321/ب902/ک

ارسال نظرات