۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۶۲۰۰۰
معاون حوزه علمیه آذربایجان غربی:

رسالت حوزه تبیین جایگاه ازدواج از منظر دین اسلام و قرآن برای جوانان است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور طلاب و دانش آموختگان آذربایجان غربی گفت: وظیفه حوزه های علمیه و سایر نهادها و ارگانها این است که جایگاه ازدواج را از دیدگاه دین اسلام، قرآن و روایات برای جوانان تبیین کنند.
ازدواج

حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون امور طلاب و دانش آموختگان آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه یکی از آسیب های اجتماعی جامعه را بحث ازدواج خواند و اظهار داشت: ازدواج یکی از سنت های حسنه اسلامی است که در قرآن و روایات به آن تأکید شده است.


وی دلیل عمده بالا رفتن سن ازدواج را فقر فرهنگی و نگاه غلط به سنت حسنه ی ازدواج دانست و گفت: فرهنگ  اسلامی کشور ما متأثر از فرهنگ غلط غربی شده است.


حجت الاسلام مقدم افزود: برای جبران آسیب ها باید با دیدگاه اسلامی و قرآنی به ازدواج بنگریم که در نگاه اسلام ازدواج زود هنگام برای جوانان توصیه شده است.


وی با اشاره به شرط های اول ازدواج، اظهار داشت: نباید زرق و برق های دنیوی و تشریفات و توقعات بالا جزء شرط های اول ازدواج باشد که این امر یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج است.


معاون امور طلاب و دانش آموختگان آذربایجان غربی فقر مالی را یکی دیگر از موانع ازدواج جوانان خواند و خاطرنشان کرد: مشکلات مالی از جمله نداشتن مسکن، شغل یکی دیگر از دلایل بالا رفتن سن ازدواج است.


وی با اشاره به نقش غلط خانواده ها در راهنمایی فرزندان خود، گفت: خانواده ها مشاوره غلط به فرزندان خود نداده و ازدواج دیر هنگام را از آن ها در خواست نکنند چرا در آینده ای نه چندان دور زانوی ندامت را در آغوش می گیرند.


دبیر شورای هماهنگی بسیج طلاب آذربایجان غربی تحصیل را یکی از بهانه های اصلی جوانان  برای ازدواج دیر هنگام اعلام کرد و گفت: ازدواج مانعی برای ادامه تحصیل نیست و این دو منافاتی با هم ندارند.


وی تصریح کرد: افرادی که در ابتدای جوانی به دنبال تحصیل بوده و بسیاری از
موقعیت های خوب ازدواج را رد می کنند بعدها پشیمان می شوند چرا که دیگر آن موقعیت ها پیش نمی آید.


تبیین جایگاه ازدواج از  رسالت‌های حوزه‌های علمیه است

حجت الاسلام مقدم با اشاره به موضوع تحدید نسل، اظهار داشت: با بالارفتن سن ازدواج دو مشکل کند شدن تولید نسل و از دست دادن قدرت بدنی را به دنبال دارد.


وی افزود: با رفتن سن ازدواج در خانم ها، قدرت بدنی آن ها کم می شود و مشکل نازایی گریبان‌گیر آنان شده و امکان باروری کاهش می یابد.


معاون امور طلاب و دانش آموختگان آذربایجان غربی با بیان این که کاهش جمعیت موجب نابودی کشور می شود، گفت: با نبود تولید نسل، کشور رو به پیری می رود و کشور نشاط و نیروی دفاعی خود را از دست می دهد.


وی تصریح کرد: وظیفه حوزه های علمیه و سایر نهادها و ارگانها این است که جایگاه ازدواج از دیدگاه اسلام، قرآن و روایات را برای جوانان تبیین کنند.


دبیر شورای هماهنگی بسیج طلاب آذربایجان غربی  ادامه داد: باید تأثیرات ازدواج در زندگی مانند کامل شدن ایمان و دوری از گناه و تقرب به خداوند متعال را برای جوانان بازگو و دیگاه آنان را نسبت به ازدواج تغییر داد.


معاون امور طلاب و دانش آموختگان آذربایجان غربی با بیان این که صدا و سیما به عنوان رسانه ملی باید در تبلیغ و ترویج ازدواج بیشتر تلاش کند، گفت: مسؤولان صدا و سیما می توانند با به تصویر کشیدن مشکلات و معضلات ازدواج دیر هنگام، دیدگاه غلط جوانان را نسبت به سنت حسنه ازدواج تغییر دهند./1301/ت302/ح

ارسال نظرات