۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۲۶۲۰۱۸

حمایت شهرداری از احیای نسخ خطی علمای تبریز

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز نسبت به حمایت از فعالیت های مؤسسه میراث شیعه و در مواردی چون تدوین تاریخ تشیع و احیای نسخ خطی علمای تبریز اعلام آمادگی کرد.
نسخ خطي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز و یکی از اعضای شورای تبریز امروز از مؤسسه میراث شیعه این شهر بازدید و در پیشبرد اهداف مؤسسه به هم اندیشی پرداختند.

 


حجت الاسلام رحیم قربانی، مدیر مؤسسه میراث شیعه به ارائه گزارشی از فعالیت های و اهداف و برنامه های موسسه پرداخت و اظهار داشت: عمده تحقیقات موسسه در راستای کاربردی سازی علوم اهل بیت در موضوعات طب و تغذیه، نجوم و معماری و ... می باشد و از اساسی ترین فعالیت های مؤسسه احیای هویت و فرهنگ تشیع است.

 


حجت الاسلام حمیدی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز نیز در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور و آشنایی با فعالیت های مؤسسه، خاطرنشان کرد: وظایف معاونت فرهنگی در شهرداری بیشتر در حوزه شهروندی و آموزش مردم در حوزه مدیریت شهری است، که در این راستا حمایت از هویت دینی و تشیع جزء وظایف دینی و ذاتی می باشد.

 


وی ادامه داد: به دنبال تقویت هویت دینی و باورهای شیعی هستیم، که در این جهت نیز می توان از مؤسسه میراث شیعه به عنوان پشتیبان فکری و دینی بهره برد.

 


معاون فرهنگی شهرداری تبریز با بیان این‌که تبریز در دوره صفویه به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع مطرح شده است، افزود: در راستای بازیابی این هویت و بازخوانی این عنوان، افق بیست ساله مد نظر قرار گرفته است، سند توسعه در این راستا تدوین شده است، تا با همکاری دانشگاهیان بتوان بعد از این دوره ادعای پایتخت تشیع کرد.

 


وی در پایان در راستای حمایت از فعالیت های مؤسسه و در مواردی چون تاریخ تشیع تبریز و احیای نسخ خطی علمای تبریز اعلام آمادگی کرد و ابراز داشت: از پشتیبانی فکری حجت الاسلام قربانی نیز در کارگروه سند توسعه شهری با عضویت ایشان در این کارگروه بهرهمند خواهیم شد.

 


همچنین مهندس امیرحقیان، عضو شورای اسلامی شهر تبریز در سخنانی با اشاره به مظلومیت شیعه در ادوار مختلف بیان داشت: لازم است جایگاه تشیع و فرهنگ و هویت تشیع مطرح و تقویت شود، از این رو حمایت مؤسسات فرهنگی، دینی و حوزوی لازم و ضروری است./854/پ203/ب4

ارسال نظرات