۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۶۲۰۲۸

حکم شیخ علی سلمان 26 خرداد اعلام می‎شود

خبرگزاری رسا ـ دادگاه بحرین در پنجمین جلسه محاکمه دبیرکل جمعیت الوفاق، به تداوم بازداشت موقت وی تا 16 ژوئن (26 خرداد) رأی داد و جلسه بعدی را موعد صدور حکم وی اعلام کرد.
شيخ علي سلمان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دادگاهی در منامه چهارشنبه (امروز) در پنجمین جلسه محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق، به تداوم بازداشت تا 16 ژوئن (26 خرداد)، رأی داد و موعد بعدی را زمان صدور حکم دادگاه اعلام کرد.

 

عبدالله الشملاوی وکیل مدافع شیخ سلمان در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت: جلسه محاکمه شیخ سلمان صبح امروز به پایان رسید و بدون اینکه بتوانیم دفاعیات خود را بیان کنیم، برای صدور حکم تا تاریخ 16/6/2015 به تعویق افتاد.

 

قرار بود در این جلسه،‌ تیم وکلای مدافع شیخ سلمان، دفاعیات خود در این پرونده را بیان کننده که قاضی دادگاه اجازه چنین کاری را به آنها نداد.

 

پنجمین جلسه محاکمه شیخ سلمان صبح امروز همانند جلسات سابق به ریاست قاضی «علی بن خلیفه الظهرانی» فرزند رییس سابق پارلمان بحرین تشکیل شد.

 

پنجمین جلسه محاکمه شیخ علی سلمان 30 دقیقه بیشتر به طول نکشید که در ابتدا دادستانی کل بحرین خواستار صدور شدیدترین مجازات برای متهم شد.

 

شیخ سلمان در جلسه امروز بلافاصله بعد از دادستان بحرین، به دفاع از خود پرداخت که قاضی الظهرانی صدایش را بلند کرده و خطاب به سلمان گفت «بدون بیان قضایای تاریخی و بدون مقدمه سراغ موضوع اصلی برو». شیخ سلمان در جواب قاضی گفت: من در این موضوع متهم هستم.. دادگاه نمی‌خواهد حرف‌هایم را بشنود.

 

بر اساس این گزارش، قاضی دادگاه از پاسخ دبیرکل جمعیت الوفاق عصبانی شده و تصمیم گرفت برای قرائت حکم، جلسه دادگاه تا 26 خرداد به تعویق بیفتد. این در حالی است که وکلای مدافع از متهم اجازه بیان دفاعیات خود را پیدا نکردند.

 

شیخ علی سلمان هفتم دی ماه گذشته ا زسوی وزارت کشور بازداشت و به منظور بازجویی به دادستانی کل انتقال داده شد.

 

پس از تکمیل روند بازجویی، تاکنون چهار جلسه محاکمه برگزار شده و هر بار قاضی به ادامه حبس موقت وی رأی داده است. جلسه امروز دادگاه منامه پنجمین جلسه محاکمه دبیرکل جمعیت الوفاق به شمار می‌رود که با اعتراضات فراگیر مردمی روبرو شده است./980/ب102/د

ارسال نظرات